فرماندار اشکذر مطرح کرد
فرماندار شهرستان اشکذر ایجاد اشتغال پایدار را مهم‌ترین راه برای حفظ جمعیت در مناطق روستایی دانست.
کد خبر: ۵۹۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 15 April 2018

محمدعلی شاه‌حسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و تأکید دولت بر این امر گفت: باید تمام برنامه‌ها و اولویت‌های شهرستان اشکذر به سمت تولید، اشتغال و رونق اقتصادی پیش رود.

وی بابیان اینکه شهرستان اشکذر یکی از شهرستان‌های صنعت کشاورزی به‌حساب می‌آید و تعدادی از واحدهای تولیدی در این شهرستان مستقر هستند، افزود: کشاورزی شهرستان اشکذر، کشاورزی دانش‌بنیان و گلخانه‌ای است و به این سمت رفته‌ایم که از کالای ایرانی حمایت کنیم.

فرماندار شهرستان اشکذر حمایت از کارآفرینان با توجه به مشاغل خانگی، توجه به کشاورزی دانش‌بنیان، مصرف و صرفه‌جویی در آب، کِشت گلخانه‌ای، صادرات محصولات کشاورزی، تعریف پهنه‌های شترمرغ، کبک، بلدرچین، داروهای گیاهی، رونق گردشگری با توجه به صنعت توریست، مجتمع و دهکده گردشگری با محوریت اسب و پیگیری زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را از برنامه‌ها و اولویت سال 97 برشمرد.

شاه‌حسینی بابیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته روستای شرف‌آباد شهرستان اشکذر به‌عنوان یکی از 10 روستای برتر دوستدار کتاب در کشور معرفی شد، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها در سال 97 حمایت از بحث‌های فرهنگی، اجتماعی، ارتقاء سطح کیفیت آموزشی در مدارس و آموزش‌وپرورش شهرستان اشکذر، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین است.

این مقام مسئول کمبود آب در بخش روستای خضرآباد را مهم‌ترین مشکل این شهرستان دانست و اظهار داشت: کاهش آمار بیکاری با حمایت از تولید و ایجاد اشتغال، ساماندهی اتباع بیگانه و تأمین آب را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی ایجاد اشتغال پایدار را مهم‌ترین اولویت برای حفظ جمعیت روستایی دانست و اذعان داشت: کارهایی در این زمینه به‌مانند پهنه شترمرغ، پرورش اسب، مجتمع‌های دامداری و گلخانه‌ای، مشاغل خانگی و مشاغل خُرد در روستاهای شهرستان اشکذر انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اشکذر در پایان خاطرنشان کرد: بخشدار مرکزی اشکذر سید محمد اشرف تغییر و به‌جای ایشان حسین قانعیان جایگزین می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار