وضعیت آب و هوا؛
امروز سامانه بارشی تقویت شده و در مناطق وسیعی از شمال غرب تا جنوب غرب، دامنه های زاگرس، بخش هایی از مرکز و حتی جنوب کشورمان را در برخواهد گرفت.
کد خبر: ۵۸۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 12 April 2018

معصومه احمدی افزود : با تقویت این سامانه بارشی شاهد بارش های قابل توجهی خواهیم بود که اوج این بارش ها در قلب کشورمان اتفاق خواهد افتاد.
این کارشناس هواشناسی گفت: در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بخش هایی از استان مرکزی و جنوب استان همدان بارش ها شدید خواهد بود.
احمدی برای این مناطق علاوه بر بارش باران، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و حتی وقوع پدیده تگرگ پیش بینی کرد.
به گفته وی، این پدیده های جوی می تواند منجر به وقوع سیلاب و خسارت به این مناطق شود.
این کارشناس هواشناسی افزود: در بخش هایی از استان اصفهان و استانهای جنوبی کشورمان از جمله فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و حتی خراسان جنوبی هم همین شرایط بارشی البته با شدت کمتر پیش بینی می شود.
احمدی ادامه داد: در بخش هایی از استان های یزد، فارس و کرمان هم بارش های نسبتا شدیدی پیش بینی می شود. بارندگی در بخش های شمالی تر، از امشب شروع می شود و برای فردا شدت می گیرد.
طبق پیش بینی این کارشناس هواشناسی در استان هایی مثل اردبیل، گیلان، مازندران و با شدت کمتر در استان گلستان هم شاهد بارش خواهیم بود.
احمدی با توجه به اوج گرفتن بارش ها در غرب کشور برای امروز گفت: در این زمینه اخطار هم صادر شده چرا که وقوع پدیده تگرگ می تواند به محصولات کشاورزی و باغی در این مناطق خسارت وارد کند و رعد و برق هم می تواند خطرناک باشد.
وی در ادامه توصیه کرد: حتما مراقب این شرایط باشید و از سفر به استان های غربی برای سه روز آینده خودداری کنید و در صورت لزوم هم احتیاط لازم را به عمل آورید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار