مدیرکل میراث فرهنگی ایلام عنوان کرد
450 میلیون ریال از این میزان فروش مربوط به جشنواره اقوام زاگرس نشین است که از ششم تا نهم خردادماه با حضور 9 استان زاگرس نشین در این استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 07 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: 450 میلیون ریال از این میزان فروش مربوط به جشنواره اقوام زاگرس نشین است که از ششم تا نهم خردادماه با حضور 9 استان زاگرس نشین در این استان برگزار شد.

وی افزود: در بیست و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران نیز سه غرفه صنایع‌دستی استان ایلام برپا شد که 100 میلیون ریال فروش داشت.

شنبه زاده عنوان کرد: فروش این میزان صنایع‌دستی در این مدت کوتاه و محدود رضایت‌بخش است اما ظرفیت لازم برای افزایش فروش وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام تصریح کرد: با توجه به نبود بازارهای مشخص برای صنایع دستی، یکی از راه‌های افزایش فروش، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف است.

شنبه زاده با بیان اینکه صنایع‌دستی می‌تواند در سبد صادرات غیرنفتی کشور قرار گیرد، افزود: گرایش به محصولات صنایع‌دستی در جهان روز به‌روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار صنعتگر فعال در 33 رشته صنایع‌دستی در استان ایلام در بخش‌های خانگی و کارگاهی، عنوان کرد: 10 تا 12 غرفه صنایع‌دستی به‌صورت پراکنده در مناطق مختلف استان وجود دارد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار