مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت:آنفولانزای فوق حاد پرندگان ۲۲ استان کشور را درگیر کرده است.
کد خبر: ۵۸۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 07 April 2018

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: آنفولانزای فوق حاد پرندگان  یک نوع ویروس جدید بوده که در سطح کشور شایع شده و ۲۲ استان را درگیر کرده است.

علی‌اکبر حدادزاده افزود: درگیری ۲۲ استان نشان از فوق‌العاده واگیردار بودن اینویروس است لذا در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس آموزش‌های لازم و پیام‌های متعددی به مرغداران داده‌ شده است.

وی تاکید کرد: در مواردی مشاهده می‌شود که این نوع آنفولانزا با گرما از بین می‌رود لیکن در سال گذشته شاهد فعالیت این آنفولانزا در فصل تابستان بوده‌ایم لذا به مرغداران توصیه می‌شود شرایط امنیت زیستی را در واحد‌های خود فراهم سازند.

حدادزاده گفت: تاکنون ۱۲ هزار پیام به مرغداران یزدی در راستای محافظت از سالن‌های مرغداری داده‌شده است لذا به نظر می‌رسد مهم‌ترین راه پیشگیری ازآنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد ایمن‌سازی واحد‌های مرغداری است.

حداد زاده با تأکید بر مرغداران در راستای محافظت از واحد‌های خود، خاطرنشان کرد: در این راستا طرحی با هماهنگی‌های کارگروه سلامت استان یزد و ستاد آنفولانزای استان مصوب شده است که طی این طرح واحد‌های مخاطره‌آمیز تعیین تکلیف شده و ساماندهی‌های بهداشتی در واحد‌های مرغداری صورت خواهد گرفت.

وی گفت تاکنون شش کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان  در شهرستان‌های یزد، مهریز و میبد مشاهده‌شده است است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار