مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آماده سازی بوستان‌های شهر ویژه روز طبیعت خبر داد.
کد خبر: ۵۸۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 01 April 2018

به گزارش تابناک قم،پیام جوادیان با بیان اینکه در روز طبیعت همه نیروهای فضای سبز آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند اظهار کرد: همه بوستان‌های جنگلی و شهری آماده سازی شده همچنین در بوستان‌های مهم خودروها و نیروهای آتش نشانی برای رعایت موارد ایمنی مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به استقرار خودروهای نظافت برای پاکسازی زباله در بوستان‌های اصلی و مهم شهر افزود: در تمام بوستان‌های اصلی آب شیرین مخازن آب شیرین جمعاً به حجم بیش از 20 هزار لیتر تعبیه شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه بیش از هزار متر بنر اطلاع رسانی و فرهنگسازی نگهداری از فضای سبز و محیط زیست نیز در همه بوستان‌ها نصب شده است گفت: در اکثر بوستان‌های بزرگ اعم از علوی، هاشمی، غدیر، فدک و بنیادی غرفه‌های توزیع زغال برای توزیع حدود 15 تن هیزم راه اندازی شده است، همچنین همه پیمانکار موظف به پاکسازی و نظافت معابر، سرویس‌های بهداشتی و... در بوستان‌های سطح شهر شده‌اند.

وی با تاکید براینکه در اغلب بوستان‌ها توزیع کیسه‌های زباله در روز طبیعت انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تمهیدات ویژه ای نیز برای گلکاری و ایجاد فضای سبز مناسب در آستانه روز طبیعت در اغلب بوستان‌ها انجام شده است.

وی راه اندازی غرفه‌های فرهنگی و بازی کودکان در بوستان‌های هاشمی و مهدی از دیگربرنامه های جانبی سازمان پارک‌ها در روز طبیعت دانست و یادآور شد: حدود 15 هزار بسته فرهنگی و بروشور در این روز بین شهروندان توزیع می‌شود، همچنین طرح تحویل سبزه و ماهی‌های نوروزی و دریافت گلدان در برخی از بوستان‌های شهری در این روز انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از فعالیت بیش از هزار نفر از نیروهای کارشناسی، پیمانکاری و... سازمان پارک‌ها در دو نوبت کاری ویژه روز طبیعت خبر داد و افزود: برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های هدف روز طبیعت از دیگربرنامه های مورد نظر در این روز است.

وی خاطرنشان کرد: بوستان‌های هاشمی و مهدی، بوستان‌های امام رضا، جوان، معصومیه و گل‌ها، بوستان‌های بنیادی و فدک، بوستان‌های علوی، بوستان‌های نیایش و نماز و بوستان غدیر از جمله بوستان‌های هدف در روز طبیعت هستند.

جوادیان همچنین در توصیه‌هایی به شهروندان در راستای انس با طبیعت گفت: شهروندان از نشستن بر روی چمن و شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند همچنین برای روشن کردن آتش تنها از زغال و هیزم استفاده نمایند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: اطمینان از خاموش شدن آتش پس از استفاده نکته مهمی است که شهروندان باید به آن توجه کنند تا از حوادث احتمالی ناشی از روشن شدن مجدد آتش جلوگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار