کد خبر: ۵۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 06 July 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، حبیب الله پیوسته‌گر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات منابع طبیعی در حوزه فنی، اظهار داشت: این اداره در حوزه معاونت فنی خرید 10 تن بذر بادام، تهیه وخرید 4تن بذر مرتعی و بوته کاری 30 هکتار از زمین های منابع ملی را انجام داد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام ابرازکرد: جهت احیا گیاهان دارویی 2 هزار 220 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی چرام به کشت این گیاهان اختصاص یافت که علاوه بر محافظت از گونه‌های گیاهی و دارویی سبب ایجاد درآمد مردم می‌شود.

وی افزود: همچنین به 550 نفر از مرتع داران شهرستان چرام آموزش‌های لازم داده شد.

پیوسته‌گر با اشاره به خدمات این اداره در حوزه آبخیزداری، گفت: در بخش سرفاریاب و روستای دهنو و تنگ پیرزال 2 هزار و 155 متر مکعب پروژه‌های سنگ ملاتی و کارهای آبخیزداری داشتیم که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این پروژه‌های آبخیزداری جلوگیری از تخریب خاک، مهار سیلاب‌ها و ذخیره آب است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام با اشاره به عملکرد واحد حقوقی این اداره، خاطرنشان کرد: از مقررات ماده 55 برای جلوگیری و رفع تجاوز 29 فقره پرونده داشتیم که 1 فقره آن 8 هکتار است.

پیوسته‌گر با اشاره به اینکه در زمینه احکام خلع ید 8 مورد و قطع درختان 56 فقره داشتیم که احکام همه آنها برابر قانون صادر شد، اظهار داشت: در این زمینه 310 جلسه حضور در دادگاه، اصلاح و بازنگری سوابق پرونده‌های 10 هکتار از منابع طبیعی و نقشه برداری 735 هکتار و همچنین تبدیل اسناد به تک برگ را در 76 هکتار از عرصه منابع ملی را انجام دادیم.

وی افزود: تولید نهال 38 هزار تن و مراقبت از 430 هکتار از جنگل‌ها، ذخیره‌گاه 200 هکتاری و ساماندهی چرای دام در 2500 هکتار از عرصه‌ای منابع طبیعی شهرستان چرام انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چرام با اشاره به درختان کنار(سدر) در اراضی کشاورزی روستاهای چرام، گفت: قطع درختان خود رو در این اراضی طبق ماده 42 قانون حفاظت از منابع بهره‌برداری ممنوع است.

پیوسته‌گر تاکید کرد: برای اصلاح این درختان که مزاحم کاشت و برداشت کشاورزان نباشد باید مدیر استانی مجوز اصلاح آنها را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: چون درختان کنار خود رو و جز انفال هستند بنابر این طبق قانون حق قطع این درختان وجود ندارد.

پیوسته‌گر با اشاره به این که هر ساخت و سازی در محدوده منابع ملی ممنوع است، تصریح کرد: ساخت منبع آب جهاد کشاورزی در محدوده منابع ملی باید درخواست واگذاری و ساخت آن طی مراحل قانونی انجام شود.

وی بیان کرد: هر ساخت وساز بدون مجوز و مراحل واگذاری طبق قانون تخریب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار