کد خبر: ۵۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 05 July 2015
معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: با هدف ارزیابی دستگاه‌های خدمات رسان و شناسایی بیشتر امکانات این دستگاه‌ها مانور فرضی امداد و نجات شهری در کرج برگزار می‌شود.
حسن مدیرروستا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ارتقای آمادگی ماشین‌آلات و تیم‌های عملیاتی در شرایط بحرانی و هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی از مهمترین اهداف برگزاری این مانور است.

وی تأکید کرد: با توجه به جایگاه شهرداری‌ها در ستاد مدیریت بحران استان، نقش این نهاد در نجات جان و مال انسان‌ها در شرایط بحرانی بسیار ویژه است و از این رو، هر لحظه باید مهیای رویارویی با حوادث و خطراتی باشیم که با وقوع آنها، شهر از حالت عادی خارج و وارد شرایط بحرانی می‌شود.

این مسئول، برخورداری از آمادگی لازم برای به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی و میزان خسارت‌ها به زیرساخت‌های شهری را یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی ذکر و گفت: برگزاری مانور فرضی امداد و نجات از سوی مدیریت پیشگیری و بحران شهرداری کرج اقدامی در راستای سنجش توانایی و آمادگی نیروها، ماشین آلات، مدیران و فرماندهان عملیاتی در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی است.

مدیرروستا بیان داشت: با توجه به سرعت بسیار بالای پیشروی خسارت‌های جانی و مالی در شرایط بحرانی، تیم‌های امداد و نجات باید بدون کوچک‌ترین تصمیم‌گیری اشتباه و فوت وقت وارد عمل شوند و به یاری حادثه دیدگان بشتابند که برگزاری مانورهای فرضی به کسب این آمادگی‌ها و به حداقل رساندن خطای انسانی در حین امدادرسانی کمک شایانی می‌کند.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه از کسب آمادگی‌های لازم و انجام هماهنگی با دیگر نهادها اعم از هلال احمر، اورژانس، سازمان فاوا، مدیریت بحران استانداری البرز، معاونت حمل و نقل و ترافیک، پلیس راهور، اداره راه و ترابری و معاونت خدمات شهری مناطق 12 گانه به منظور برگزاری هرچه بهتر مانور فرضی امداد و نجات شهری خبر داد و بیان داشت: در این عملیات امداد و نجات چند بحران فرضی اعم از زلزله، آتش سوزی، گرفتار شدن افراد در ارتفاع، رفع موانع و آزادسازی مسیر، امدادرسانی به حادثه دیدگان و... در نظر گرفته شده است که تیم‌های عملیاتی با توجه به آموزش‌های قبلی و موارد تدریس شده، وارد عمل می‌شوند و نسبت به مدیریت بحران اقدام می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار