مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: دانش آموزان و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی، نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد دارند .
کد خبر: ۵۷۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 06 March 2018

«محمد حسین ماجدی اردکانی» در جمع دانش‌آموزان يكي از دبيرستان‌هاي شاهد يزد افزود: بر اساس  بند 6 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام  استاندارد مصوب سال 1396 مجلس شورای اسلامی، ترویج استانداردهای ملی ازجمله وظایف این سازمان است. 

وی ادامه داد: مسئوليت اجتماعي  همه ما ايجاب مي‌كند كه استانداردها را جدي بگيريم و در راستاي توسعه فرهنگ آن تلاش كنيم و اگر اين كار توسط دانش‌آموزان آغاز شود، خود به خود جامعه به حقوق اصلي خود كه بهداشت و سلامت و ايمني و امنيت است، مي‌رسد .

این مسئول گفت: توجه دانش‌آموزان به استاندارد و مصرف كالاهاي استاندارد ايراني و گسترش فرهنگ آن در خانواده‌هايتان باعث ايجاد اشتغال پايدار مي‌شود و قطعاً روزي كه بخواهيد وارد باز كار شويد، ثمره آن را خواهيد ديد.

وي خطاب به دانش‌آموزان عنوان كرد: اگر با علم وارد عرصه توليد شويد، قطعاً كمبودهايي كه امروزه در مصرف كالاهاي ايراني مي‌بينيد را با بهبود استانداردها مي توانيد حل كنيد و در جهت صادرات آنها گام‌هاي مهمي برداريد .

ماجدی اردکانی در پایان اظهار كرد: علاقه به مصرف كالاهاي خارجي و به ويژه كالاهاي قاچاق،  جامعه تحريم زده ما را از ارزش‌هاي ملي دور مي‌كند و اجراي برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي را به تاخير مي‌اندازد و مطمئن باشيد شما با مصرف كالاهاي استاندارد ايراني و اشاعه آن در خانواده‌هايتان نقش مهمي در بهبود اقتصاد كشور داريد .

گفتني است؛ در راستای اجرای برنامه‌های ترویجی استاندارد، مدیر کل استاندارد استان یزد به همراه نماینده ستاد اقامه نماز استان در محل نمازخانه دبیرستان پسرانه شاهد یزد حضور یافت و ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با دانش‌آموزان، ضمن طرح موضوع انشاء استاندارد، آنان را با ابعاد مختلف استاندارد آشنا كرد و  در انتها نیز به سئوالات تعدادی از آنان پاسخ داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار