معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از كسب جايگاه سومي كشور با صدور يك‌هزار و 477 فقره جواز تأسیس در سال گذشته، خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 05 July 2015
به گزارش تابناک یزد "ناصر ارسلاني زاده" با اشاره به تغيير عنوان اين معاونت پس از ادغام وزارتخانه‌هاي بازرگاني و صنايع و معادن، تحت عنوان معاونت برنامه‌ريزي و سرمایه‌گذاری، به اهم فعالیت‌های این معاونت اشاره کرد و در این رابطه گفت: عضویت در کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون واگذاری زمین، کمیته تبصره یک و یک (تغییر کاربری)، صدور، تمدید، اصلاح، انتقال، ابطال و اعلام پیشرفت طرح‌های نیمه تمام جواز تأسیس، از فعالیت‌های مهم این معاونت است.

وی ادامه داد: دیگر موارد قابل ذکر در خصوص فعالیت‌های این معاونت بازدید مستمر کارشناسان معاونت از طرحهای در دست ساخت و ارائه گزارش پیشرفت و وضعیت فعالیت آنها، صدور معافیت گمرکی، تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان، ارتباط و تعامل با انجمن‌های تخصصی صنعت، معدن و تجارت استان، تهیه سند توسعه استان در بخش صنعت، معدن و تجارت، انجام اقدامات لازم جهت راه‌اندازی سامانه ساترای سازمان صنعت، معدن و تجارت و معرفي رابطین شهرستان‌هاست.

ارسلانی زاده با تاکید بر پویایی این معاونت به خصوص در حوزه صدور جواز تاسیس، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در زمینه سرمایه‌گذاری و صدور جواز تأسیس در سال 1393 با صدور يك هزار و 477 مورد جواز صادر شده رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته با صدور 641 مورد معافیت گمرکی ماشین آلات، نسبت به سال پیش از آن بیش از 60 درصد رشد داشته‌ایم.

ارسلانی زاده در ادامه به برخی فرصت‌هاي استان در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره كرد و از آن جمله به موقعیت ویژه جغرافیایی استان یزد، وجود نیروی انسانی فعال، متخصص و متعهد، وجود ذخائر غنی معدنی در استان و وجود زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای و ریلی، اشاره كرد.

اين مسئول همچنين از کمبود منابع آب، عدم اختصاص تسهیلات بانکی، مسائل زیست محیطی، عدم وجود خطوط انتقال برق و گاز در برخی از نقاط استان، به عنوان مشكلات اين بخش ياد كرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان با ارائه برخی راهبردها در تأمين زيرساخت‌ها و جذب سرمايه‌گذاري از جمله ارتقا جايگاه ترانزيتي استان از طريق توسعه زيرساخت‌هاي مواصلاتي، توسعه و تقويت شبكه‌هاي توليد، انتقال و توزيع انرژي متناسب با نيازهاي توسعه‌اي استان، تسريع در انتقال درون و برون حوضه‌اي آب به استان و پايدارسازي آن جهت تداوم حيات استان، پيگيري بازنگري در افزايش تخصيص سهم آب صنعت و تعادل بخشي به سفره‌هاي زيرزميني، همچنين تشويق سرمايه‌گذاران جهت ايجاد صنايع كم آبخواه، هاي‌تك و صنايع سبز، حمايت از صنايع تكميل كننده زنجيره فولاد و فراورده‌هاي  معدني و حمايت از سرمايه‌گذاري با ديدگاه آمايش صنعتي استان، ابراز امیدواری کرد كه با تدبیر مسئولان، برخی نارسایی‌ها در این حوزه بیش از پیش مرتفع شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار