مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام كرد: استقرار دولت الکترونیک جزء اساسی‌ترین برنامه‌هاي نقشه راه اصلاح نظام اداری است هر چند بعضی از مدیران ارشد به آن باور و اعتقادی ندارند.
کد خبر: ۵۷۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 06 March 2018

«سیدحسن  مهدوی‌فر» در مراسم افتتاحیه مرکز داده و طرح‌های اطلاعات شرکت آب منطقه‌ای یزد با قدردانی از اقدامات ارزنده و عملکرد کارکنان این  شرکت برای برون رفت از مشکلات و مسائل جاری، اظهار كرد: امیدواریم کلام‌ها، رفتارها و قدم‌هایمان در راه خدمت بهتر، برتر و نوین به مردم کشورمان باشد و گام‌های مثبتی را برداریم و این توفیق خدمت از ما سلب نشود . 

وي افزود: نقش مرکز داده را باید درک کرد و در فضای موجود نیازمند به برنامه‌ریزی همراه با نظارت‌های درست هستیم و اگر در برنامه‌ریزی‌ها، مسئله نظارت را جدا کنیم دچار خسران شده‌ایم . 

مهدوي‌فر خاطرنشان كرد: در گذشته در مسائل مختلف کشور تنها به مسائل روزمره پرداخته می‌شد و آینده‌نگری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درست برای آینده کمتر به چشم می‌خورد و باید بدانیم که  اگر  به بی‌توجهی دچار شویم، جبران گذشته را نمی ‎ ‌توان کرد.

این مسئول اضافه کرد: برای برنامه‌ریزی درست نیاز به داده و اطلاعات درست داریم و بستر فناوری اطلاعات باید به عنوان یک الزام و یک رویکرد اساسی در هر دستگاه  اجرايی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: یکی از مهم ‎‎ ترین چالش‏های کشور، چالش مدیریتی است و برون رفت از آن پاسخگويی به مسئولیت‌هاست و هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد، مسئول است . 

مهدوی‌فر خاطرنشان كرد: اگر همراهی، همدلی و همکاری دیگر دستگاه‌های اجرايی نباشد، نمی‌توان در دستیابی به اهداف سازمان بخش آب موفق بود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، تاکید كرد: برای تصمیم‌گیری بهتر و ملموس‌تر باید از بی‌تفاوت بودن جلوگیری کرد و برای ارائه خدمت مناسب مسئول بودن خود را هر روز به خود گوشزد كنند.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی و دانايی منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار می‌شود و این امر با استفاده از بسترهای مناسبفناوري اطلاعات امکان‌پذیر است.

مهدوی‌فر توسعه دولت الکترونیک و استقرار آن را یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم و دوازدهم برشمرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین و از اولویت‌های مهم ریاست جمهوری، استقرار دولت الکترونیک است هر چند بعضی از مدیران ارشد به آن باور و اعتقادی ندارند اما این برنامه جزء اساسی‌ترین برنامه‌ها از بین هشت برنامه نقشه راه اصلاح نظام اداری است . 

وی ادامه داد: اگر مبادی تولید داده مشخص شود و در بستر مناسبی انتقال و در یک مرکز داده از آنها استفاده شود موجب تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی با سرعت و با دقت می‌شود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران تأکید کرد: باید جلسات تشکیل شده خروجی  مناسب خود را اصلاح و بهبود فرآیند برای ارائه خدمت بهتر انجام شود.

وی خاطرنشان كرد: مسئله مدیریت دانش و ثبت تجربیات مهم است و اگر از تجربیات افراد در قالب‌های گوناگون و همچنین کتابچه‌ای تهیه شود که می‌توان از دوباره کاری و اتلاف وقت جلوگیری كرد و مانع  بوجود آمدن مشکلات پیچیده‌تر شد . 

مهدوی‌فر اظهار كرد: باید به یاد داشته باشیم که پیر ستیز نباشیم و به آنها احترام گذاریم و در عین حال به جوان‌ها اطمینان کرده و جوان گریز هم نباشیم  و در سطوح مدیریتی آنها را وارد كنيم و اگر این دو نکته را مورد توجه قرار دهیم اقدامات مناسبی را شاهد خواهیم بود . 

اين مسئول در پایان نيز گفت: همه باید با نیت خالص آنچه را  که می‌گويیم، انجام دهیم و خدمت صادقانه خود به مردم را با خداوند در میان گذاشته تا ثوابی برای آخرت خود داشته باشیم . 

«محمدمهدي جواديان‌زاده» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تشریح وضعیت منابع آب استان به آیه‌ی 11 سوره  رعد در قرآن کریم که خداوند سرنوشت هیچ قومی  و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خود تغییر دهند اشاره و بیان كرد: انسان‌ها می‌توانند وضعیت خود را به سمت مثبت یا به سمت منفی تغییر دهند . 

وي استان یزد را کم‌بارش‌ترین استان در کل کشور برشمرد و بیان كرد: براساس آمار ميانگين بلند مدت بارش استان‌های ایران، استان با 82 میلیمتر بارندگی به عنوان کم‌بارش‌ترین استان درکشور به ثبت رسیده است . 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: میزان بارندگی استان یـزد در  سال آبـی 97- 96 نسبت به متوسط دوره آماری با 64 درصد کاهش روبرو بوده است.

وی نصب آب شیرین‌کن‌ها، استفاده بی‌رویه سموم و کود در بخش کشاورزی، عدم رعایت حریم گلخانه‌ها با چاه‌های شرب، تخلیه فاضلاب در مناطق نزدیک به تامین آب شرب، وجود صنایع پر آبخواه و آلوده در سطح استان، عدم تصفیه فاضلاب تعدادی از صنایع، استقرار  بعضی صنایع‌آلاینده در بالادست دشت‌ها را به عنوان تهدیدکننده‌های سلامت منابع آب نام برد. 

«محمد حسن رحیمی نسب» مدیر فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت شرکت آب منطقه‌ای یزد گزارشی از طرح‌های فناوری اطلاعات این شرکت ارائه كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار