کد خبر: ۵۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 05 July 2015
مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایستگاه راه آهن تهران برای استقرار شبکه حمل و نقل ریلی چندوجهی همگانی پاسخگوی نیازهای این کلانشهر نیست.

وحیدعلی قارداشی افزود: ایستگاه راه آهن تهران برای توسعه و راه اندازی شبکه حمل و نقل چندوجهی درون و برون شهری، مترو، قطارهای حومه ای و سریع السیر نیازمند طراحی های جدید است.

وی با بیان اینکه طراحی سه ایستگاه راه آهن تهران، قم و مشهد با امضای قراردادی بین شرکت راه آهن و آرپ فرانسه به این شرکت واگذار شده است، گفت: این شرکت در زمینه طراحی ایستگاه های بزرگ راه آهن در شهرهای بزرگ جهان تجارب زیادی دارد و با مطالعات انجام شده توسعه این سه ایستگاه به این شرکت فرانسوی واگذار شد.

وی اظهار داشت: فرانسه بیش از 40 هزار کیلومتر خط آهن دارد و در آخرین اقدام مسئولان راه آهن این کشور قطارهای سریع السیری با سرعت 571 کیلومتر در ساعت را آزمایش کرده اند و این در حالی است که هم اکنون تعدادی از مدرنترین ایستگاه های جهان در پایتخت و برخی از شهرهای این کشور قرار دارد.

قارداشی، توسعه ایستگاه های چندوجهی، توسعه خط آهن متناسب با حمل و نقل همگانی، راه اندازی خط آهن تندرو و سریع السیر و توسعه قطارهای حومه ای درون و برون شهری را از برنامه های مهم شرکت راه آهن در توسعه ایستگاه های قطار این سه کلانشهر اعلام کرد.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه آهن، تصریح کرد: توسعه ایستگاه های راه آهن های سه شهر یادشده به منظور افزایش دسترسی ریلی، بهینه سازی محوطه و پایانه های آنان به منظور تسهیل دسترسی مردم به خطوط ریلی و مدرن سازی ایستگاه راه آهن تهران، قم و مشهد از موضوعات قرارداد شرکت راه آهن با شرکت آرپ فرانسه است.

وی یادآور شد: طراحی ایستگاه چندوجهی مشهد با هدف دسترسی آسان بین انواع مدل های حمل و نقل درون شهری و برون شهری و ایجاد ظرفیت تردد قطارهای برقی تهران - مشهد، بهینه سازی طرح جامع محوطه ایستگاه راه آهن مشهد و طراحی ترمینال شماره 2 این ایستگاه از جمله اهداف شرکت راه آهن در توسعه این ایستگاه است.

قارداشی، بهینه سازی محوطه ایستگاه راه آهن قم با رویکرد توسعه این سایت مهم و اتصال آن به حرم حضرت معصومه و طراحی و ظرفیت سازی ایستگاه کنونی قم برای تردد قطارهای حومه ای و تندرو در مسیر تهران - قم - اصفهان از دیگر برنامه های راه آهن در توسعه ایستگاه این شهر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار