معاون استاندارقم:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم از شبکه های اجتماعی به عنوان واقعیتی انکارناپذیر یاد کرد و گفت: برای بهره مندی از این فناوری باید به ابزارها و دانش های روز مسلح بود تا بتوانیم آنها را مدیریت کنیم.
کد خبر: ۵۷۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 05 March 2018

به گزارش تابناک قم، احد جمالی روز دوشنبه در «نشست صمیمی با مدیران کانال های تلگرامی پر مخاطب استان قم» افزود: در هیچ جای دنیا کسی نتوانسته جلوی پیشرفت فناوری را بگیرد و یا با آن مقابله کند بلکه آنهایی که با این مساله عاقلانه برخورد کردند موفق به مدیریت آن شدند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از تمرکز صرف بر تهدیدات و آسیب های فضای مجازی گفت: درکنار توجه به تهدیدات و مشکلات، باید ظرفیت ها و قابلیت های ارزشمند این عرصه نیز مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب تمام عیار فرهنگی است که از تعالیم الهی برگرفته شده است، لذا تداوم این انقلاب جز با حرکت فرهنگی میسر نیست و می توان با حرکت فرهنگی، فضای مجازی را مدیریت کرد.

جمالی اضافه کرد: نسخه های امنیتی باید جزء نسخه های آخر باشد، البته با معاندین و کسانی که قصد دارند امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خطر بیندازند باید مقابله و از نسخه های امنیتی استفاده کرد.

معاون استاندار قم همچنین بحث حقوق شهروندی را که در دولت تدبیر و امید کلید خورد مورد اشاره قرار داد و افزود: آموزه های قرآنی و سیره زندگی بزرگان دینی و ملی ما نشاندهنده رعایت حقوق شهروندی است که این مساله باید در کل کشور و استان قم به طور کامل اجرا شود.

جمالی همچنین از اصحاب رسانه به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور یاد کرد و گفت: باید تعاملی نظام مند بین خبرنگاران و مدیران دستگاه های اجرایی برقرار باشد، ضمن این که دستگاه های دولتی، آموزش های رسانه ای را جدی گرفته و در دستور کار اقدام های خود قرار دهند.

وی نبود اتاق فکر بین برخی از مسئولان استان را نیز مورد اشاره قرار دارد و گفت: باید از ظرفیت نخبگان در جلسات و طرح های دستگاه ها استفاده شود، چراکه استفاده از این ظرفیت می تواند خیلی از مشکلات اداری را رفع کند.

جمالی همچنین انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا را مورد اشاره قرار داد و گفت: کانال های تلگرامی قم، 9 درصد ظرفیت فضای مجازی در این انتخابات را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: مردم قم از صاحبان اصلی انقلاب اسلامی به شمار می آیند که همیشه در صحنه حاضر بوده و در تداوم و حفظ این انقلاب پیشقدم هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا جمعه 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

پیگیر مطالبات و دغدغه های رسانه ها هستیم

مدیرکل روابط عمومی استانداری قم نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات رسانه های استان قم در زمینه پوشش اخبار و انعکاس مناسب رویدادهای خبری گفت: به جد پیگیر مطالبات، درخواست ها و دغدغه های رسانه ها هستیم.

سید رضا طباطبایی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای پایش عملکرد و نیز پویایی و فعال سازی روابط عمومی دستگاه های دولتی استان به عنوان یکی از خواسته های مطرح شده از سوی اصحاب رسانه انجام خواهد شد.

وی با بیان این که از نظرات و نقدهای سازنده در رسانه ها استقبال می کنیم افزود: بعضا برخی از مطالب و موضوع های مطرح شده در رسانه ها با نقد منافات داشته و در راستای منافع شخصی است.

نشست صمیمی معاون سیاسی استاندار با مدیران کانال های تلگرامی پر مخاطب استان قم، امروز در سالن امام رضا(ع) فرمانداری ترتیب یافت که مدیران این کانال ها دیدگاه و راهکارهای خود را برای کیفی سازی فعالیت های رسانه ای در فضای مجازی مطرح کردند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار