معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور:
معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: روسای سازمان در استان ها مهمترین یاور استانداران در اجرای قوانین محسوب می شوند.
کد خبر: ۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵ 05 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علی رضا صالح در جلسه شورای اداری استان با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از سال 86 منحل شد و  بر اساس شعارهای دکتر روحانی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مجدد احیا شد.

وی گفت: سازمان جدید براساس تکلیف قانون چهارم توسعه مبنی بر کوچک سازی سه درصدی سالانه دولت، به این قانون پایبند بوده و در ساختار جدید تعداد پست های سازمانی را 30 درصد کاهش داده است.

معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افرود: به عبارت دیگر پست ها از سه هزار و 400 پست در 30 استان کشور قبل از انحلال به دو هزار و 178 پست در 31 استان در ساختار جدید کاهش یافت.

با 3 هزار پروژه نیمه تمام برای 19 سال آینده برنامه‌ریزی شده بود

صالح با بیان این که به منظور تسریع در اجرای پروژه ها و بهروری مناسب منابع در کنار تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان ها، شورای مشورتی صاحب نظران، نخبگان و فعالان سیاسی و همچنین  ستاد نظارت شکل گرفته؛ تاکید کرد: از طریق مرکز آموزش مدیریت دولتی به پژوهش های آینده نگری توجه ویژه ای می شود و از کارهای بدون برنامه و غیر ضرور اجتناب خواهد شد.

وی به تبعات انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در آغاز به کار خود با دو هزار و 900 پروژه نیمه تمام و اعتبار مورد نیاز 400 هزار میلیارد تومانی مواجه شد و این بدان معنا است که برای حدود 19 سال آینده برنامه ریزی شده بود. 

 معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: اهتمام دولت تدبیر و امید بر اجرای پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد و عدم اجرای پروژه جدید است.

صالح اظهار داشت: از این رو در لایحه بودجه سال گذشته 246 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد مشخص و برای سال جاری نیز در بودجه  به پیشرفت فیزیکی و توازن منطقه ای توجه شده است.

حجت الاسلام حسن درویشیان مدیر کل سازمان بازرسی استان نیز در این جلسه گفت: هدف از تشکیل سازمان بازرسی نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری است.

با 3 هزار پروژه نیمه تمام برای 19 سال آینده برنامه‌ریزی شده بود

وی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت سازمان بازرسی افزود: بازرسی و نظارت مستمر کلیه وزارتخانه‌ها، ادارات و اموراداری و مالی، شرکت های دولتی و شهرداری هاو مؤسسات وابسته به آنها و دفاتراسنادرسمی و مؤسسات عامه المنفع و نهادهای انقلابی و سازمان‌هائی که تمام یاقسمتی ازسرمایه یاسهام آنان متعلق به دولت است یادولت به نحوی ازانحا برآنها نظارت یا کمک می کند از جمله مواردی است که این مجموعه به آن ورود پیدا می کند.

مدیر کل سازمان بازرسی استان تاکید کرد: سازمان بازرسی به عنوان پشتیبان و موید دستگاه ها به شمار می رود و همواره از فعالیت صحیح و قانونی مدیران حمایت می کند.

درویشیان اظهار داشت: رویکرد ما پیشگیرانه و اصلاحی است و همواره نظارت مقدم بر بازرسی بوده است.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله سازمان گفت: طی سال گذشته و ماه های ابتدایی سال جاری، 141 میلیارد تومان به بیت المال مسترد، 214 میلیارد تومان نیز تخلف مالی کشف و 140 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

با 3 هزار پروژه نیمه تمام برای 19 سال آینده برنامه‌ریزی شده بود

حجت الاسلام قرائتی دیگر سخنران این جلسه نیز خدمت در خراسان رضوی را توفیقی بزرگ برای خدمتگزاران دانست و بر تلاش همه جانبه برای ارتقای خدمت رسانی به زائران  و مجاوران تاکید کرد.

وی پرهیز از کارهای کلیشه ای و غیر ماندگار که موجب هدر رفت منابع کشور می شود را ضروری دانست و گفت: مدیران باید تصمیماتی قاطع و شفاف بگیرند تا از طریق آن مشکلات مردم مرتفع شود.

حجت الاسلام قرائتی خاطر نشان کرد: پایتخت فرهنگی و معنوی کشور باید دارای شاخص هایی باشد که از جمله آن ها اهتمام ویژه به قرآن، زیارت و فرایض دینی است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار