مشکل قطعی آب در سبزوار به روز چهارم خود رسیده و در برخی نقاط اعلام کرده اند که تا دو روز دیگر قطعی آب ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 04 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از بصیر سبزوار، چند روزی است که به علت ترکیدگی لوله آب در محور شاهرود- سبزوار در محدوده بفره آب برخی مناطق سبزوار قطع شده است.

قطعی آبی که هر چند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری سبزوار اعلام کرده بود احتمالا دو روز به طول بیانجامد ولی به روز چهارم خود رسیده و در برخی نقاط اعلام کرده اند که تا دو روز دیگر قطعی آب ادامه خواهد داشت. شایعاتی نیز در بین مردم دهان به دهان مبنی بر جیره بندی آب از سوی مدیریت آب شهرستان می چرخد که باز هم اگر چنین باشد چرا اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته است؟

این مشکل در سطح شهر و همزمان با گرمای شدید هوا و روزه داری مردم عزیز باعث اعتراض شدید مردم دیار سربداران به عملکرد مدیریت آبفای شهرستان شده و مردم در ساعات پایانی شب گذشته و تا نزدیک سحر برای تهیه آب با دبه هایی در دست به سمت پارک ها و مکان هایی که آب در آن موجود است مراجعه کرده اند. مدیریت آب سبزوار مدعی است که گشت‌هایی را برای برخورد با مسرفان آب راه انداخته و ترکیدگی لوله اصلی انتقال آب را بهانه قطع دو روزه آب اعلام می‌کند.

برای مردم سوال ایجاد شده است و در تماس با رسانه ها این امر را جویا می شوند که رفع مشکل ترکیدگی یک لوله چقدر زمان لازم دارد که هنوز این مشکل بر طرف نشده است؟ اگر چه همه میدانند که مشکل اصلی مدیریتی است که بر صندلی آب سبزوار تکیه زده و مردم را با نبود بودجه، فرسودگی لوله های آب و…. معطل میکند. البته دیر هنگامی است که مردم سبزوار از عملکرد مدیریت مذکور گلایه های متعددی داشته و حتی برخی برای رساندن اعتراض خود در جلوی درب فرمانداری شهر تجمع کرده اند.

آقایان به هوش باشید که صندلی ریاست برای پُز دادن نیست، بلکه برای رفع و رجوع مشکلات و مسائل مردم و شهر است و اگر توانایی حل مشکل قطعی آب را ندارید؛ حضورتان در این پست‌ها "خدمت” نام نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
555
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
با سلام چه عجب واقعیت را نوشتید هوای گرم -ماه رمضان -واقعا چقدر ما به حق مدیریتها وابسته ایم چقدر به صندلی ریاست وابسته ایم خدایا امام زمان را برسان تا از دست این مسئولین بی مسولیت نجات پیدا کنیم صحرا کربلا واقعی در سبزوار است نجاتمان بدهید
حسن پژوهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
جهت استحضار دوستان و تنویر افکار عمومی باید عرض کنم سبزوار به عنوان دومین شهر بزرگ استان خراسان رضوی متاسفانه از نظر تامین آب، در گروه شهرهای با تنش آبی قرار دارد بطوری که برابر مطالعات مشاور در فصل گرما در سال 93 با کمبود آب مواجه بوده است. پیش بینی های هواشناسی در اواخر هفته اول تیرماه حاکی از آغاز گرمای زیاد هوا در هفته دوم تیر ماه بود و تقریبا هر کسی میدونست که مشکل کم فشاری و قطعی آب بواسطه افزایش مصرف مردم بوجود میاد. حتی بنرهایی در سطح شهر نصب شده بود که از مردم خواسته بودند در مصرف آب صرفه جویی کنن تا از قطعی آب جلوگیری بشه. متاسفانه در اوج مصرف، خط لوله اصلی شهر نیز دجار حادثه گردید که باعث شد 30 درصد منابع آبی شهر از مدار خارج شوند. خالی کردن آب این خط و ترمیم و وصل مجدد آب با تلاش شبانه روزی پرسنل اتفاقات آب سبزوار کمتر از دوروز طول کشید ولی در این مدت سطح مخازن ذخیره به کمتر از نیم متر رسید و مشخص بود که قطعی گسترده در سطح شهر به وقوع خواهد پیوست. بنابراین در خیلی مناطق تانکر آب سیار مستقر شد و نسبت به تامین آب اقدام شد. هنوز که حدود یکهفته ازین ماجرا میگذرد بازهم مخازن آب بطور کامل در سبزوار پر نشده اند ولی نسبتا وضع بهتر شده و قطعی آب غیر از دو منطقه شهرک اندیشه و شهرک جهاد آنهم در برخی از ساعات شبانه روز مشاهده نمی شود. اما باتوجه به گرمای بیسابقه هوا و مصرف عمده توسط مردم، هنوز در برخی مناطق، کمبود فشار آب احساس می شود.
به نظر بنده تمامی کسانی که باید در رفع مشکل تلاس می کردند، وظیفه خودشون رو انجام دادند ولی یه عذر خواهی ویژه به تمامی مردم بدهکاریم که با سعه صدر و متانت، این شرایط رو تحمل کردند.
امیدوارم دیگه این شرایط بد برای هیچ شهری پیش نیاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار