مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: آمار بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان استان قم ۱۴ درصد است، آمار بیکاری جوانان استان در رده سنی ۱۴ تا ۲۴ سال، بالغ‌بر ۲۴درصد برآورد می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۵ 01 March 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در یازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی یک طرح کوتاه‌مدت در راستای اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به ابلاغیه‌ها و سهمیه استانی قم در بخش مشاغل خانگی در سال 96 افزود: در سال جاری بیش از 12 میلیارد تومان سهمیه و ابلاغ استانی در زمینهٔ مشاغل خانگی بوده که متأسفانه درصد نسبتاً اندکی از این میزان تحقق میدانی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید بر پرداخت‌های اندک صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی استان گفت: درمجموع این بخش بیش از 104 درصد معرفی به بانک صورت گرفته که درمجموع نیز از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیارد و 380 میلیون تومان تسهیلات در این بخش پرداخت‌شده است.

کاویانی با بیان اعتبارات اختصاصی در تبصره بند الف به استان قم عنوان کرد: در تبصره بند الف نیز درمجموع 114 میلیارد تومان اعتبار برای استان قم تخصیص داده‌شده بود که در این بخش نیز تاکنون بیش از 101درصد معرفی به بانک‌های عامل استانی صورت گرفته است.

وی اقدامات استان قم دربند مربوطه به تبصره 18 را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات و موانعی که در اجرای این تبصره در استان وجود داشت اما عملکرد کلی استان در این زمینه نیز مناسب و مطلوب برآورد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید تسهیلات کارآفرینی و اشتغال‌زایی روستایی قم در سال 96، ابراز کرد: برای این مورد نیز طی چند هفته اخیر با تلاش‌های صورت گرفته مجموعه مسئولان استانی رقمی معادل 202 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی و رونق تولید در روستاهای استان در نظر گرفته‌شده است.

کاویانی ادامه داد: از مجموع 202 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده برای رونق تولید و اشتغال در روستاهای استان قم، 71 میلیارد تومان ابلاغ، 21 میلیارد تومان تخصیص و 5 میلیارد تومان نیز به بانک‌های عامل استان معرفی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در طرح کارورزی استان استقبال قابل‌توجهی از جانب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صورت نگرفته است که رقم اندک پرداختی در این طرح ازجمله عوامل مهم در این طرح ملی می‌تواند باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تأکید کرد: نرخ بیکاری تحصیل‌کردگان در استان قم در سال 96 با روندی کاهشی روبه‌رو شده است، آهنگ رشد نیروی بیکار استان قم در رده 15 تا 24 نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسب‌تری دارد.

کاویانی با اشاره به آماری بیکاری فارغ‌التحصیلان استان قم ادامه داد: آمار بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان استان قم 14 درصد است، آمار بیکاری جوانان استان در رده سنی 14 تا 24 سال، بالغ‌بر 24 درصد برآورد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تصریح کرد: واحد پذیرنده استان، یک‌سوم نیروهای خود را می‌توانند از طریق طرح کار وزی در اختیار گیرند، اگر بعد از شش ماه آن فرد استخدام شود تا دو سال دولت هزینه‌های بیمه‌ای وی را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به کوتاه‌مدت بودن طرح‌های کار وزی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ادامه داد: طرح کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی طرح‌های کوتاه‌مدتی بوده که برای دوساله در نظر گرفته‌شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار