رئیس دانشگاه معارف اسلامی خبر داد
رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: دانشگاه معارف اسلامی تاکنون هزار و 400 طلبه را با آزمون‌های اختصاصی شناسایی و جذب کرده است که از بین آنها نزدیک به 500 نفر فارغ التحصیل شدند.
کد خبر: ۵۷۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام روح الله شاکری ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تأسیس دانشگاه معارف اسلامی در سال 85 اظهار کرد: این دانشگاه تربیت استاد معارف دانشگاه‌ها را در دستور کار دارد و رویکرد تحصیلات تکمیلی را در قالب مقاطع ارشد و دکترا پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ورودی‌های دانشگاه طلبه‌های حوزه‌های علمیه سراسر کشور هستند گفت: در دانشگاه‌ها مبانی نظری، تاریخ، انقلاب اسلامی، دانش خانواده، تفسیر و اخلاق اسلامی پیگیری می‌شود بنابراین باید استاد توانمند به دانشگاه‌ها معرفی شود تا بتوانند پاسخگوی دانشجویان باشند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی عنوان کرد: 7 هزار نفر استاد معارف در سطح دانشگاه‌ها فعالیت دارند که از این تعداد تنها هزار و 200 نفر هیأت علمی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه معارف اسلامی تاکنون هزار و 400 طلبه را با آزمون‌های  اختصاصی و مصاحبه شناسایی و جذب کرده است که از بین آنها نزدیک به 500 نفر فارغ التحصیل شدند که 150 نفر در مقطع دکترا و 350 نفر در مقطع کارشناسی ارشد بودند.

شاکری تأمین محتوا را از دیگر اهداف دانشگاه ذکر کرد و افزود: در اوایل انقلاب در زمینه تأمین محتوا مشکل داشتیم و اکنون نزدیک به 100 عنوان کتاب درسی تدوین شده و نزدیک  170 کتاب کمک درسی برای اساتید تهیه شده است.

وی عنوان کرد: پیگیری می‌کنیم که متناسب با زمان و نیازهای دانشجویان حرکت کنیم و محتوای کتاب‌ها به آن سمت هدایت شود و نویسندگان توانمند کشور را شناسایی و بر اساس نیاز و توانمندی کتاب‌ها تدوین می‌شود و در اختیار اساتید قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به اهمیت دانش‌افزایی اساتید گفت: برخی از اساتید در مناطق کم‌برخوردار هستند؛ اساتید به مهارت‌هایی نیاز دارند تا بهتر تدریس کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار