20 تن مواد غذایی و 500 کیلوگرم مواد دارویی غیرمجاز با حضور مسئولان در شهرستان دماوند معدوم‌ شد.
کد خبر: ۵۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 04 July 2015
 در مراسمی هم‌زمان با سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی، 20 تن مواد غذایی و 500 کیلوگرم مواد دارویی و بهداشتی غیرمجاز با حضور مسئولان در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند معدوم شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم اظهار داشت: داروها بعد از مواد مخدر و اسلحه وحشتناک‌ترین عاملی هستند که در سطح دنیا نیازمند نظارت و بازرسی‌های دقیق است.

سیدسعید آسیایی‌صحنه افزود: امروز قاچاق دارو به صورت خاموش در شکل‌های مختلف توزیع می‌شود که این امر می‌طلبد تا تدابیری برای جلوگیری از این موضوع اتخاذ شود.

وی مهم‌ترین عامل روی‌آوری مردم به خرید مواد دارویی قاچاق و غیرمجاز را فقدان داروی مورد نیاز آنها دانست و گفت: در این زمینه، مردم بعضی از داروها را در زمان مناسب در مراکز رسمی و شناخته‌ شده نمی‌توانند دریافت کنند و به همین منظور به سمت بازارهای توزیع غیرمجاز می‌روند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین گاهی به خاطر گرانی داروها، مردم به خرید داروهای غیرمجاز روی می‌آورند و دولت با درصدهایی که برای داروهای مجاز برای بیمه‌ها نظر می‌گیرد، سعی بر جلوگیری از قاچاق داروها دارد.

آسیایی‌صحنه بیان کرد: یکی از شایعه‌هایی که در بین مردم پخش شده این است که داروهای ساخت کشور باکیفیت مطلوبی نیستند و اثرهای مشابه داروهای خارجی را ندارند.

وی بهترین کار برای مقابله با چنین شایعه‌هایی را ارائه آموزش‌های لازم برای افزایش سطح آگاهی مردم دانست و اضافه کرد: بعضی از داروها را به لحاظ قانونی، علمی و شرعی نمی‌توانیم در داروخانه‌ها به فروش برسانیم؛ در این زمینه داروهای سقط‌ جنین، مکمل‌های ورزشی و متادون در کنار مواد مخدری قرار می‌گیرند که با اسامی مختلفی به‌عنوان ترک اعتیاد معتادان یا مصرف خود معتادان به فروش می‌رسد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه افزایش سطح آگاهی جامعه می‌تواند یکی از بهترین عوامل برای مقابله با قاچاق مواد دارویی و غذایی باشد، تصریح کرد: نظارت‌هایی کاملی از طریق وزارت بهداشت و درمان در این زمینه صورت گرفته که با مجوزهای تأیید شده امکان فروش داروهای غیرمجاز به حداقل رسیده است.

آسیایی‌صحنه مصرف خودسرانه مواد دارویی توسط مردم بدون تجویزهای پزشکی را از معضلات مهم بهداشتی برشمرد و گفت: یکی دیگر از عواملی که بر قاچاق مواد دارویی دامن می‌زند، تبلیغ شبکه‌های ماهواره برای مجاب کردن افراد به استفاده از داروهای قاچاق است.

وی با اشاره به اینکه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گشت مشترکی با همکاری دستگاه‌های مربوطه تشکیل دادیم، بیان کرد: این گشت‌ها می‌تواند چنین معضلاتی را در این شهرستان کاهش دهد و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و منسجم بتوانیم به نحوه مطلوب بازرسی‌های خود را در این زمینه به انجام برسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار