کد خبر: ۵۷۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 24 February 2018
 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اینکه طبق توصیه‌هایی از جانب شهردار تبریز و تاکیدات شورای شهر، سال آینده ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری خواهد شد، گفت: به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل این امر ضروری است.

مهدی یوسفی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی ترافیک در تهران اظهار کرد: در این شورا موضوع LEZو نتایج اجرای این طرح در تبریز مطرح و ارائه شد.

 

کاهش آلایندگی هوا با اجرای طرح LEZ/ مراجعه ۱۹۳ هزار خودرو از آذرماه به مراکز معاینه فنی خودرو

وی افزود: با توجه به اینکه طرح LEZ از پانزدهم آذرماه در تبریز آغاز شد، براساس شاخص‌های آلودگی با اجرای این طرح شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوا در تبریز شده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: شاید صددرصد کاهش آلودگی هوا مربوط به طرح LEZ نباشد ولی این طرح نقش پررنگی در کاهش آلایندگی‌ها داشته است.

وی با تشکر از همشهریان در رابطه با کمک در اجرای بهتر طرح LEZ و مراجعه به مراکز معاینات فنی خودرو، یادآور شد: تا به امروز ۱۹۳ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی در سطح شهر مراجعه کرده‌اند که البته از بین این تعداد برخی خودروها از نظر معاینات فنی مردود بودند که با رفع نقیصه‌ها دوباره به مراکز مراجعه کردند.

یوسفی اذعان داشت: با همراهی همشهریان طرح LEZ با موفقیت هر چه بیشتر به اجرا درآمده و امیدوارم با همین روال نیز ادامه یابد.

 

برای دریافت معاینه فنی منتظر نباشید

وی با تاکید به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز که مراکز معاینه فنی شلوغ خواهد شد، گفت: شهروندان منتظر نباشند تا وقتی مراکز معاینه شلوغ شد، برای اخذ معاینه فنی خودرو اقدام کنند و از همین الان که نسبتاً مراکز آرام و خلوت هستند، برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز ابراز کرد: هر چند با اجرای طرح LE‌Z هجمه و فشار زیادی از مراجعات به مراکز معاینه فنی خودرو وارد شد و هجمه دیگر را نیز در آستانه عید نوروز داریم، از این رو شهروندان از همین الان به مرور اقدام به دریافت معاینه فنی خودروهای خود کنند تا نزدیک عید وقت زیادی را جلوی معاینات فنی تلف نکنند.

 

۱۱ هزار و ۲۴ دستگاه تاکسی در شهر/ 1250 دستگاه تاکسی تبدیل به احسن خواهند شد

وی با بیان اینکه در راستای طرح LEZ، اتوبوس‌های دودزا در سطح شهر برای تعمیر منتقل شده و یا کلاً از رده خارج شده است، افزود: شهرداری تبریز در نوسازی ناوگان از جمله تاکسیرانی و اتوبوسرانی موفق عمل کرده است به طوریکه از بین ۱۱ هزار و ۲۴ دستگاه تاکسی موجود در شهر فقط یک‌هزار و ۲۵۰ دستگاه تبدیل به احسن شده که در 6 ماهه اول سال آینده عملیاتی خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد:در تلاش هستیم تا به‌زودی شاهد یک ناوگان جوان باشیم که در آلودگی هوا هیچ نقشی نداشته باشد.

 

۷۱ دستگاه اتوبوس جدید وارد  ناوگان حمل و نقل عمومی شد/ خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا سال آینده

وی یادآور شد: به مناسبت ۲۹ بهمن، ۷۱ دستگاه اتوبوس جدید و نوسازی شده به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی پیوست.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اینکه طبق توصیه‌هایی از جانب شهردار تبریز و تاکیدات شورای شهر، سال آینده ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری خواهد شد، افزود: تلاش برای حل مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی داریم همچنین مشکلات پله برقی قطار شهری نیز به اتمام رسیده است و همه این مسائل در کنار یکدیگر ما را به سمت توسعه حمل و نقل عمومی و پاک سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اجرای طرح LEZ و بارش‌های الهی شاهد هوای پاک و سالم در شهر تبریز بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :