پس از اکران فیلم "با دیگران" به عنوان اولین قدم دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی در يزد، جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور "ناصر ضمیری" کارگردان و "محمدرضا حاجی غلامی" به عنوان مجری کارشناس برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 04 July 2015
به گزارش تابناک يزد، "محمدرضا حاجی غلامی" در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از این فیلم به عنوان یک فیلم اولی بسیار خوش ساخت، گفت: چند نکته کلیدی در این فیلم به چشم می‌خورد كه یکی از آنها فیلمبرداری فوق‌العاده خوب "روزبه رایگا" و کارهایی که روی رنگ و نور فیلم انجام شده و بسیار به فیلم کمک کرده است.

وي افزود: نکته بعد وجود سه لکه خون در ابتدا، میانه و انتهای فیلم است که کارگردان به خوبی داستان فیلم را بر اساس آن روایت می‌کند.

حاجی غلامی همچنین با ذکر مثال‌هایی از نکات فنی کارگردانی، کات های مناسب و غيره به بررسی تخصصی فیلم پرداخت و از ضمیری به عنوان آینده فیلم‌سازی ایران نام برد

نقد و بررسی فیلم.

ناصر ضمیری کارگردان فیلم نیز با ابراز خوشحالی از حضور در بین هنرمندان یزدي به ذکر نکاتی از فیلم پرداخت.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص نماهای نزدیک در فیلم و این که آیا وجود این نماها از قبل پیش‌بینی شده بود، گفت: تمام فیلم بر اساس فیلمنامه ساخته شده و همه نماها در فیلمنامه ذکر شده است و اصولاً با دکوپاژ سر صحنه نمی‌روم و در واقع سرصحنه تصمیم می‌گیرم، میزانسن چگونه باشد لذا میزانسن‌های فیلم بداهه است، اما در مورد تمام نماها فکر شده و در فیلمنامه "با دیگران"، تمام جزئیات نوشته شده است.

نقد و بررسی فیلم

ضميري در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص ریتم کند فیلم نیز گفت: من ریتم را بر اساس جهان فیلم تصویر می‌کنم و اساساً دوست ندارم مخاطب را هیجان زده کنم بلكه قصد داشتم مخاطب آرام آرام همراه فیلم باشد به همین علت، روایتی که انتخاب کردم بر خلاف روایت‌های معمول سینماست.

وي ادامه داد: همانگونه که در فیلم هم شاهد بودید، شخصیت اصلی از امیر حسین شروع می‌شود به آرزو سپس به طاهره بعد عموی طاهره و بعد به یعقوب می‌رسد و در نهایت امیر حسین و یعقوب در کنار هم قرار می‌گیرند و واقع، روایت سختی را برای این فیلم انتخاب کردم.

ضمیری در بخش دیگری از برنامه، توصيه‌هايی نيز به جوانان فيلمساز يزدي برای ساخت فيلم کوتاه کرد.

يادآور مي‌شود؛ ضميري از فیلمسازان موفق فیلم کوتاه كشور است به طوری که فيلم "شير تلخ" ساخته‌ي وي برنده ٣٣ جايزه از جشنواره‌های معتبر شده است.

گفتنی است؛ فیلم "با دیگران" نيز جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران از هفدهمین جشنواره ی بین‌المللی "مذهب امروز" در ایتالیا و دیپلم افتخار ویژه‌ی هیات داوران برای نویسندگی و کارگردانی از بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر در تهران را کسب کرده است.

نقد و بررسی فیلم

این فیلم همچنین بهترین فیلم از نگاه منتقدان جشنواره مومبای هند است و در بسیاری از جشنواره‌های معتبر بین المللی به نمایش در آمده است

پس از جلسه نقد و بررسی، از "ناصر ضمیری" کارگردان این فیلم با حضور دبیر اجرایی دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی تقدیر شد.

لازم به ذكر است؛ قدم دوم دهمين جشنواره فيلم كوتاه رضوي در يزد برگزاري كارگاه "نور، رنگ، حركت" با حضور روزبه رايگا در تاريخ 24 تیرماه خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار