مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کلنگ ساخت دو کتابخانه روستایی در این استان به زمین زده و عملیات احداث این فضاهای فرهنگی آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 08 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مراد جلیلیان افزود: این کتابخانه ها در روستای عباس آباد شهرستان دره شهر و چشمه ماهی هلیلان کلنگ زنی شدند.

وی مساحت هر یک از این کتابخانه ها را 131متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: برای ساخت هریک از این فضاها دو میلیارد و 480میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

به گفته وی، با احتساب این دو فضا و تکمیل آنها تا سال آینده تعداد کل کتابخانه های روستایی استان به 15مرکز افزایش خواهد یافت.

جلیلیان با اشاره به فعالیت 30کتابخانه عمومی در مناطق شهری استان گفت: با وجود این تعداد فضا ولی استان ایلام همچنان به ساخت 47 کتابخانه عمومی جدید در مناطق مختلف شهری و روستایی نیاز دارد.

وی به سرانه کتاب در استان اشاره کرد و گفت: اکنون 538 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد که با احتساب آن اکنون به ازای هر ایلامی باسواد یک جلد کتاب در کتابخانه ها وجود دارد.

وی تعداد اعضا کتابخانه های عمومی استان را 26 هزار نفر عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته بیش از 100 هزار جلد کتاب از طریق این نهاد به دهیاری ها، مدارس و ارگان های مختلف استان اهدا شده است.

وی ادامه داد: عمده اعضا کتابخانه های عمومی استان به مطالعه رمان، ادبیات و علوم اجتماعی و کودک و نوجوان گرایش دارند که باید این منابع در کتابخانه های استان تقویت شوند.

جلیلیان با اشاره به گرایش مردم به شبکه های مجازی گفت: مردم باید از آسیب های فضای مجازی مطلع و نگذارند این شبکه ها اجتماعی جایگزین مطالعه کتاب و کتابخوانی شوند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام اضافه کرد: در این زمینه باید فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب انجام گرفته تا اثر فرهنگی کتاب در جامعه تضعیف نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار