نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه باید در مساجد جریان سازی قوی انجام دهیم بدون اینکه بر کسی ریاست کنیم؛ افزود: همه نهادهایِ درون مسجد باید همراه و همدل باشند.
کد خبر: ۵۶۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 05 February 2018

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز(۱۶ بهمن)در دیدار مسئول و اعضای دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به همراه جمعی از مدیران مسئول و ائمه جماعات تأکید کرد: سه اصل وجود دارد که بر پایه آن، وجود مسجد در هر منطقه را ضروری می کند.

 وی گفت: اول اینکه هر جا مردم باشند، باید مسجد باشد؛ دوم هر جا توسعه داده شود هم باید مسجد باشد و سوم اینکه مذهب برای اینکه متعادل و منطقی پیش رود و فاصله{نه کم و نه زیاد باشد} وجود مسجد را ضروری می کند و یکی از ارکان تحول در هر شهر، مساجد آن شهر است.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه مساجد باید زیبا، تمیز، پرجمعیت و همه نهادهایِ درون آن همراه و همدل باشند و با هم افزایی کار کنند؛ تصریح کرد: اگر این شد، جمعیت مسجد هم زیاد می شود و به تبع آن جمعیت نمازجمعه، زیرا نمازجمعه عصاره همین جماعت ها است.

 وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت مساجد، کار خود را از این حوزه آغاز کردم؛ افزود: در این مدت کوتاه{امامت جمعه شهر کرمان} سه گروه برای مساجد درست کردیم؛ گروه های مهندسی فنی، محتوایی و نرم افزاری؛ گروه اول یک به یک مساجد را سر می زند و وضعیت واقعی آنها را اعم از سرویس بهداشتی، فضای داخل مسجد و... درآورده و یادداشت می کنند. گروه دوم وضعیت مسجد را از جهت فرهنگی، هیئت امنا، کانون هاو...مشخص می کند و گروه سوم که کار نرم افزاری می کند با نقشه مساجد شهر کرمان به لحاظ جغرافیایی، همه اطلاعات مسجد را در آن می گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان داشت: ما نمی خواهیم مچ گیری کنیم بلکه می خواهیم به صورت میدانی وضعیت مساجد را دقیق بدانیم. محله ای و منطقه ای؛ پس از آن، نهادهای مرتبط با مسجد اعم از ارشاد، تبلیغات، اوقاف، بسیج، ستاداقامه نماز و... را فرا می خوانیم و این گزارش را در اختیار نماینده تام الاختیار این دستگاه ها می گذاریم تاسهم هر یک {در رفع کمبودها} مشخص شود، درصد باقیمانده هم مربوط به نمازجمعه است که بنده بر عهده می گیرم.

 وی تأکید کرد: باید در مساجد جریان سازی قوی بدون ریاست بر کسی، انجام دهیم. کمبودها را باید جبران و سپس نظارت کنیم. اگر موفق شدیم، این طرح را در شهرستان ها نیز اجرا می کنیم و من معتقدم هر چه بخواهیم کار دینی کنیم خدا کمک می کند.

 حجت الاسلام علیدادی سیلمانی خاطرنشان کرد: در این صورت، جایگاه همه ارکان مسجد مشخص می شود؛ ما می خواهیم همه اینهایی که با محوریت مسجد کار می کنند میان آنان، هم افزایی شکل بگیرد. بخش اول این طرح، از چند روز آینده آغاز می شود.

 وی در خصوص درخواست مئسول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مبنی بر راه اندازی کانون فرهنگی هنری مصلی نماز جمعه، ضمن موافقت با این درخواست اظهار داشت: وقتی مصلی مهم است وجود کانون در آن نیز مهم می شود و کانون فرهنگی هنری مصلی می تواند بسیاری از فعالیت ها را انجام دهد.

منبع: شبستان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار