فاز اول پارک موزه دفاع مقدس مازندران به صورت (ویدئو کنفرانس) و با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان در ایام الله مبارک دهه فجر بهره برداری شد.
کد خبر: ۵۶۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 04 February 2018

به گزارش تابناک : مراسم افتتاح 10 مرکز فرهنگی(موزه) دفاع مقدس کشور از جمله فاز نخست موزه دفاع مقدس مازندران، امروز یک شنبه(155 بهمن) با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، رییس ستاد کل نیروهای مسلح به صورت (ویدئو کنفرانس) و جمعی از خانواده معظم شهدا، مسئولین، فرماندهان عالی رتبه استان نظیر آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و محمد اسلامی، استاندار در ساری، بلوار دفاع مقدس، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران با اعتبار 19 میلیارد و 26 میلیون تومان، برگزار شد.

 

سردار عبدالله ملکی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، امروز (15 بهمن) در بهره برداری از فاز اول پارک موزه دفاع مقدس در این استان گفت: ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با برنامه محتوایی و به نمایش گذاشتن عملیات والفجر هشت یکی از فازهای این مجموعه بوده است.

 

وی ادامه داد: هفت‌تپه و اروند، فاز اول این مجموعه است که با فرمان رییس‌جمهور و سرلشگر باقری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و بستر رودخانه تجن، اروند نمادین است.

 

سردار ملکی اظهار کرد: مساحت فاز اول پارک موزه دفاع مقدس، 18 و نیم هکتار است و 10 هکتار بستر رودخانه بوده که سد لاستیکی بر آن احداث شده و هشت هکتار و نیم هکتار باقیمانده نیز سایت‌ها هستند و بخش محتوایی این فاز تا پایان سال 97 ادامه دارد.

 

وی، احداث ساختمان های« تانک فارم» با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو و احداث مسجد فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)، یادمان فاو با بنای هزار متر مربع در ضلع غربی عرصه فاو و با الگوگیری از مسجد فاو را از مشخصات این پارک موزه برشمرد.

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار