استاندار قم گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار دانشجو در استان قم وجود دارد که رقم قابل‌توجهی است که البته متأسفانه تعداد دانشجویان فنی در این عرصه کم بوده که باید با سیاست‌های درستی بهبود پیدا کند.
کد خبر: ۵۶۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 04 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در نشست با مدیران دانشگاه‌های استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش رهبری امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ایران امام راحل نقشی مانند پیامبران الهی را ایفا کرد.

وی با تأکید بر برخی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر افزود: بومی شدن صنعت موشکی و کسب توفیقات فراوان در این عرصه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلابی اسلامی بوده که سبب شده توان بازدارندگی کشور را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

استاندار قم مشکلات و معضلات موجود در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: دلیل بسیاری از مشکلات و معضلاتی که در کشور وجود دارد خروج از وحدت و یکپارچگی و افتادن در دام جناح‌بندی‌ها و قطب‌بندی‌های سیاسی در جامعه بوده که سبب شده روند توسعه و پیشرفت کشور با خلل روبه‌رو شود.

صادقی با بیان نقش قابل‌توجه دانشگاه و صنعت در حل مشکلات موجود در جامعه عنوان کرد: بخش قابل‌توجهی از مشکلات کشور با وحدت و تعامل قابل‌حل است همچنین شکل‌گیری حس اعتماد و ارتباط بین دانشگاه و صنعت می‌تواند نقش ارزنده‌ای را در حل مشکلات و معضلات کشور ایفا کند.

وی با انتقاد از عدم استقبال قابل‌توجه دانشجویان قمی از طرح کارورزی ابراز کرد: با وجوداینکه طرح کارورزی در استان قم در دست اجراست اما متأسفانه استقبال مناسبی از این طرح در سطح استان قم صورت نگرفت که یکی از مهم‌ترین دلایل این مطلب عدم آماده‌سازی دانشجویان توسط دانشگاه‌ها برای ورود به صنعت است.

استاندار قم ادامه داد: در حال حاضر بیش از 80 هزار دانشجو در استان قم وجود دارد که رقم قابل‌توجهی است که البته متأسفانه تعداد دانشجویان فنی در این عرصه کم بوده که باید باسیاست‌های درستی بهبود پیدا کند.

صادقی با اشاره به اهمیت اشتغال در جامعه تصریح کرد: اشتغال ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های دولت بوده که باید با جدیت پی‌جویی شود همچنین تحصیل در دانشگاه‌ها باید با صنعت و اشتغال پیوند زده شود چراکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نوعاً به دنبال کارهای دولتی و استخدامی هستند.

وی تأکید کرد: تولیدات و محصولات شهرک‌های صنعتی قم با فناوری‌های بسیار بالایی تولید می‌شود همچنین تنوع محصولات تولیدی استان قم نیز درخور توجه است، برای اینکه مشکلات کشور حل شود باید ایده‌های دانشگاهیان با بخش صنعت ارتباط برقرار کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار