امام جمعه جهرم گفت: همه مردم مسلمان ایران در روز ۲۲ بهمن پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های ترامپ می‌دهند.امام جمعه جهرم با بیان اینکه افرادی در خصوص بودجه نظامی کشور ایراد می گیرند، گفت: درحالی که آمریکا به دنبال افزایش توان بمب‌های هسته‌ای و تسلیحاتی خود است و ایران را دشمن خود می‌داند محدودیت منابع نباید مانعی در افزایش قدرت نظامی ایران باشد.
کد خبر: ۵۶۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 02 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر جهرم با بیان اینکه غرور و اشرافی‌گری در جامعه نباید نفوذ پیدا کند، اظهار داشت: اگر غرور، نژادپرستی و اشرافی‌گری در ترویج پیدا کرد جامعه به گمراهی می‌رود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه اشرافی‌گری ریشه عصبیت است، افزود: ارتباطات بین نژادهای مختلف نسل‌هایی قوی را بوجود می‌آورد، ستون فتنه‌ها دانه درشت‌های متکبر هستند و اگر این کسانی که خودبرتربین هستند در جامعه موقعیتی پیدا کنند باعث بدبختی می‌شوند.

وی با یادآوری وضعیت کنونی ملت‌های مسلمان، گفت: اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک در یمن از شدت نداشتن نان در مرز بین زندگی و مرگ قرار گرفته‌اند و با بیماری‌ها و تحریم‌های چندلایه مواجه هستند.

دژکام افزود: در داخل و خارج از کشور به گونه‌ای جوسازی می‌کنند که انگار ما هیچ مسوولیتی در قبال مردم مظلوم یمن نداریم در حالی که ما انسان و مسلمانیم و نمی‌توان نسبت به این وقایع بی‌تفاوت بود.

خطیب جمعه جهرم با بیان اینکه امروز هر فردی می‌تواند یک رسانه باشد خواستار انعکاس مظلومیت مردم یمن در رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نامگذاری ۱۹ بهمن به عنوان روز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران خواستار قدردانی از حماسه آفرینی‌های نیروی هوایی ارتش و سایر نیروهای مسلح شد و بیان کرد: روز نیروی‌ هوایی فرصتی برای این است که سیاست‌های نظامی کشور را مرور کنیم.

وی افزود: هر کشوری برای دفاع از خودش نیاز به ارتش دارد و هرچه ارتش قوی‌تر باشد دشمنان از حمله ناامیدتر می‌شوند.

دژکام با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران تصریح کرد: ترامپ به‌طور رسمی ایران را دشمن آمریکا دانست و پس از برجام اکنون به‌دنبال تضغیف قدرت دفاعی و موشکی ایران است.

امام جمعه جهرم با اشاره به درخواست ترامپ از کنگره آمریکا در خصوص افزایش بودجه نظامی آمریکا و ساخت بمب‌های هسته‌ای جدید، گفت: آمریکا درحالی که به ما می‌گوید حتی تکنولوژی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نداشته باشید، خودشان را مسلح می‌کند.

وی با انتقاد از افرادی که در مورد بودجه نظامی کشور ایراد می‌گیرند، تأکید کرد: در رابطه با محدودیت منابع در بودجه باید برنامه‌ریزی دقیق شود اما این محدودیت‌ نباید در قدرتمند شدن نظامی خللی ایجاد کند.

دژکام افزود: درخواست ترامپ از کنگره در خصوص کمک به کشورهایی که در خدمت آمریکا باشند و تعطیل نکردن زندان گوانتانامو نشان از واهی بودن شعار‌های انسان‌ دوستانه آن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه راه مقابله با دسیسه‌های آمریکا را پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: هرچه برکت و عزت و عظمت داریم از ولایت فقیه و از شخصیت برجسته امام خامنه‌ای است.

خطیب جمعه جهرم دهه فجر را تولد دوباره اسلام در همه عالم دانست و اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه قرن بیستم دین اسلام دوباره متولد شد و هرچند اکنون تنش‌هایی وجود دارد اما انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی و مسلم است.

وی افزود: همه مردم مسلمان ایران در روز ۲۲ بهمن پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های ترامپ می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار