رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بدلیل پیش بینی بارش سنگین راه ارتباطی پونل به خلخال را تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام کرد.
کد خبر: ۵۵۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 26 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد قربانی به رانندگانی که قصد مسافرت به استان گیلان را دارند توصیه کرد تا از مسیر جایگزین خلخال به اسالم تردد کنند.


وی با تاکید بر اینکه خبرهای مربوط به اعلام مسدود بودن راه های ارتباطی تنها از اخبار متتشر شده از طریق مرکز اطلاع رسانی راه های کشور مورد تایید است، گفت: اعلام مسدود بودن این جاده از سوی استان همسایه گیلان مقطعی و با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی سقوط بهمن ناشی از بارش برف سنگین است.


او اظهار کرد: پس از عبور توده هوای بارشی از منطقه و آرام شدن شرایط جوی نسبت به اعلام بازگشایی دوباره این راه اقدام خواهد شد.


وی با اشاره به بارش برف از بامداد امروز در تمام راه های ارتباطی خلخال گفت: تمام راه های اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها جریان دارد.


وی افزود: بدلیل پیش بینی ورود جبهه هوای جدید بارشی از بعد از ظهر امروز به منطقه و شدت گرفتن بارش برف به مردم توصیه می شود که تا پایان روز شنبه و آرام شدن شرایط جوی از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند.


قربانی همچنین با اشاره به بارش برف همراه با کولاک در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم ، همراه داشتن زنجیر چرخ برای عبور از این گردنه را ضروری دانست و از رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه های ارتباطی منطقه از طریق تلفن اطلاع رسانی وضعیت راه ها اطلاع حاصل کنند.


رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: با ورود جبهه هوای بارشی جدید به منطقه بارش های قابل ملاحظه برف از عصر امروز در شهر خلخال و مناطق مختلف تابعه این شهرستان شروع خواهد شد.


فرامرز فرض الله پور افزود: بارش ها تا صبح روز یکشنبه هفته آینده ادامه داشته و پیش بینی می شود که ارتفاع برف در شهر خلخال به 20 سانتیمتر و در مناطق کوهستانی و مرتفع به بیش از 50 سانیمتر برسد.


وی اظهار کرد: با قطع بارش برف در منطقه و صاف شدن آسمان دمای هوای خلخال به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و کاهش دما تا 20 درجه زیر صفر در روز یکشنبه دور از انتظار نیست.


وی گفت: حداقل دمای هوای صبح امروز شهر خلخال به 2 درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز گذشته یک درجه گرم تر شده است.


شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل ، این استان به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.


23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.


گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار