مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت : این سامانه از اواخر جمعه تا ساعاتی از روز شنبه در برخی نقاط استان بصورت وزش باد، باران در نواحی گرمسیری، برف در نواحی کوهستانی و باران و برف در نواحی سردسیر به فعالیت خواهد پرداخت.
کد خبر: ۵۵۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 24 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: این سامانه از اواخر جمعه تا ساعاتی از روز شنبه در برخی نقاط استان بصورت وزش باد، باران در نواحی گرمسیری، برف در نواحی کوهستانی و باران و برف در نواحی سردسیر به فعالیت خواهد پرداخت.


وی افزود: پتانسیل بارش این سامانه در نواحی جنوب استان در حد ضعیف و در نواحی شمالی استان در حد متوسط تا ضعیف برآورد می شود.


شیخ الملوکی یادآور شد: از سویی به سبب افزایش سرعت باد و ناپایداری جوی طی روزهای جمعه و شنبه در برخی نواحی استان بویژه نواحی مرزی احتمال نفوذ گرد و غبار وجود خواهد داشت.


وی تاکید کرد: دمای هوا نیز تا فردا روند صعودی دارد اما از روز شنبه در سطح استان هوای سرد زمستانه مستقر خواهد شد و انتظار می رود طی هفته آینده دمای صبحگاهی در نواحی سردسیر استان به زیر صفر برسد.


استان ایلام سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 -96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار