دادستان ماسال
افزایش 20 درصدی پرونده های قضایی دادگستری این شهرستان در سه ماه نخست امسال
کد خبر: ۵۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 29 June 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شادپور روز دوشنبه در همایش گرامیداشت شهدای هفتم تیر شهرستان ماسال اظهار کرد: متاسفانه شاهد افزایش قابل توجه جرایمی همچون خشونت، توهین و فحاشی به دلایل کم اهمیت در جامعه هستیم که نشانگر پائین آمدن آستانه تحمل مردم و عدم رعایت حقوق متقابل افراد از سوی یکدیگر است.

وی با بیان این مطلب که پیشگیری از وقوع جرم از اولویت های قوه قضائیه محسوب می شود، افزود: پیشگیری از وقوع جرم جزو وظایف همه قوه هاست و همه ارگان های مرتبط باید همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

شادپور عدم دقت مردم در تنظیم قراردادها و اسناد مالی را یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده های قضائی عنوان و خاطرنشان کرد: مردم باید یاد بگیرند در مسائل حقوقی به متخصصان مراجعه کنند چراکه بسیاری از مشکلات پیش آمده قضایی، به دلیل عدم اطلاع افراد از قوانین است.

دادستان ماسال میزان خرید و مطالعه کتاب های قانون در کشور را در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: برای اینکه افراد در راهرو های دادگستری سرگردان نباشند، لازم است اطلاعات خود را در مورد مسائل حقوقی افزایش دهند.

شادپور افزایش مشکلات خانوادگی و طلاق را یکی دیگر از زمینه های فزونی پرونده های قضایی دانست و اظهار داشت: دخالت های نابجای والدین در زندگی مشترک زوجین، از دلایل اصلی افزایش میزان طلاق در جامعه است.

وی نبود تجربه و آموزش کافی مهارت های زندگی و عدم آمادگی زوجین برای زندگی مشترک را از دیگر علل اختلافات زندگی مشترک عنوان کرد.

دادستان ماسال با اشاره به ابلاغ و اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری از ابتدای تیرماه اظهار داشت: موضوع این قانون روش رسیدگی به تخلفات و پرونده های قضایی است و نیاز است عموم مردم با مطالعه این قانون، از حقوق و وظایف خویش طی روند دادرسی اطلاع یابند.

شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

اول تا هفتم تیرماه ، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار