رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی گفت:در دو ماهه نخست سال جاری بیش از دو هزار مجوز مشاغل خانگی در رشته تولید فرش دستباف در استان صادر شده است.
کد خبر: ۵۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 29 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،یحیی نیکدل با اشاره به وضعیت تولید فرش دستباف در خراسان شمالی اظهار کرد:در حال حاضر هفت اتحاديه تشکل هاي صنفي فرش دستباف و ۱۱۰ شرکت تعاوني فرش دستباف ثبت شده در استان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد:همچنین اکنون در خراسان شمالی پنج هزار و ۴۲۸ نفر تحت پوشش بيمه اجتماعي قالي بافان،بافندگان فرش و شاغلان صنايع دستي شناسه دار هستند.

به گفته نیکدل علاوه بر این در حال حاضر هشتهزار و ۱۴۶ نفر نیز در استان در رشته های مربوط به قالی بافی دارای گواهينامه مهارت فني و حرفه ای هستند.

وی در ادامه اقدامات انجام شده در حوزه تولید فرش دستباف در خراسان شمالی،اظهار کرد: پارسال در مجموع ۱۲ ميليارد و ۸۸۰ ميليون ريال تسهيلات از محل تفاهم با صندوق مهر امام رضا(ع)،اعتبارات مشاغل خانگي و تسهيلات سفر مقام معظم رهبري به بخش قالي بافي استان پرداخت شد.

نیکدل اضافه کرد:همچنین در دو ماهه نخست امسال،براي ۱۳۱ نفر در استان پروانه توليد فرش به روش غيرمتمرکز با مديريت متمرکز و نیز برای دو هزار و ۲۹۳ نفر نیز مجوز مشاغل خانگي در رشته توليد فرش دستباف صادر شده است.

وی همچنین از صدور ۲۱ هزار و ۲۲ کارت شناسایی قالی بافی در خراسان شمالی طی دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مزایای انحصاری صنعت بافندگی در استان،اظهار کردک بافته هاي صنايع داري یکی از مزیت های انحصاری استان است به گونه ای که فرش دوروی تمام ابریشم ترکمنی که تنها در روستاي دويدوخ شهرستان راز و جرگلان بافته مي شود،بخش مهمی از بازارهای فروش کشورهاي آسيايي و اروپايي را به خود اختصاص داده است.

نیکدل استقرار نخستين شهرک تخصصي فرش کشور در کيلومتر دو جاده بجنورد - شيروان را یکی دیگر از مزیت های انحصاری صنعت فرش در خراسان شمالی دانست و افزود:این شهرک اکنون آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مومنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
با سلام بنده ساکن استان لرستان هستم و میخوام کارگاه فرش خانگی راه اندازی کنم اما نمیدونم چطور و از کجا شروع کنم مثلا تسهیلاتی که میدن چقدره ،واسه اموزش فرشبافان چکار کنم ، مواد اولیه رو از کجا تهیه کنم یا بعدا نحوه فروش و صادراتش به چه صورته، خیلی ممنون میشم که از طریق ادرس ایمیلم بنده رو راهنمایی کنین، با تشکر فراوان.
مدیر پایگاه با سلام و احترام.با تشکر از بازدید شما.مطلب ذکر شده در حال پیگیری می باشد به محض دریافت پاسخ متعاقبا به اطلاع جنابعالی خواهد رسید.موفق باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار