کد خبر: ۵۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 29 June 2015
استاندار البرز بر فراهم ساختن فضای مطالعه در شهرستان های فاقد کتابخانه این استان تأکید کرد.
سید حمید طهایی اظهار داشت: توسعه سرانه‌های مطالعه در استان البرز یکی از مهمترین نیازهای فرهنگی این استان است.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی از شهرستان‌های این استان فاقد کتابخانه هستند که نبود این فضاها بسیار تأسف‌آور است لذا باید تمامی تلاش خود را برای ایجاد کتابخانه در این شهرستان‌ها انجام دهیم.
استاندار البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌ها یکی از عوامل مهم در پایین بودن مطالعه است افزود: اجرایی کردن شیوه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کتاب و کتابخوانی، ضرورت غنی سازی منابع کتابخانه‌ای نیز از مهمترین راهکارهای توسعه مطالعه است.
وی گفت: در این راستا باید به تناسب ظرفیت علمی استان، کتابخانه‌ها نیز تأمین کننده نیازهای محققان باشد.
طهایی در ادامه سخنان خود به ظرفیت‌های غنی علمی البرز اشاره کرد و بیان داشت: استان البرز به لحاظ سطح علمی و سواد عمومی از جمله استان‌های شاخص در سطح کشور به شمار می‌رود، از این رو به همت مسئولان باید در این حوزه نیز اقدامات مناسبی صورت گیرد.
*شیوه‌های کتاب و کتابداری در مدار اقتصاد مقاومتی بومی سازی شود
استاندار البرز همچنین با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در اجرایی ساختن راهبردهای اقتصاد مقاومتی، توسعه سرانه‌های کتابخانه‌ای در استان را مهم خواند و افزود: در حوزه کتاب و کتابخوانی باید دید چگونه می‌توان در این استان راهبردهای اقتصاد مقاومتی را متناسب با نیازهای این بخش بومی سازی کرد.

*فقدان کتابخانه در طالقان در شأن مردم این شهرستان نیست

وی با اشاره به ضرورت توسعه کتابخانه‌ها در شهرستان‌های استان نیز عنوان کرد: شهرستان طالقان که یکی از مناطق غنی از حضور اندیشمندان است، در حال حاضر محروم از کتابخانه‌ای درخور و شایسته مردم این دیار است و مسئولان این حوزه باید هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی این مرکز تلاش کنند.
استاندار البرز با اشاره به ضرورت توسعه کتابخانه‌ها و فرهنگ کتابخوانی در شهرستان‌های استان، از مسئولان و دستگاه‌های متولی خواست هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی کتابخانه‌های شهرستان‌های محروم استان همت بگمارند.

*بخشی از فعالیت کتابخانه‌ای و مطالعه باید به مدارس معطوف شود

استاندار البرز با اشاره به محدودیت فضای کتابخانه‌ای در استان گفت: بخشی از فعالیت کتابخانه‌ای و مطالعه باید به مدارس معطوف شود.
طهایی با استقبال طرح همکاری آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: فضای مدرسه‌ها را باید با مطالعات جنبی به طور کامل علمی کرد چرا که این روند علاوه افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان، کمکی بزرگ به شرایط کنونی کشور است.
وی با بیان اینکه البرز یک استان تازه تاسیس است و امکانات زیربنایی آن در بخش‌های مختلف محدود می‌باشد، گفت: امسال بخشی از اعتبارات استانی به پروژه‌های ملی درون استانی اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار