معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر ضرورت تنظیم کمباین ها و صدور کارت معاینه فنی قبل از ورود به مزرعه به منظور جلو گیری از ریزش بیش از حد محصول تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 28 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، مهندس ایوب ایرانی فام در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چاراویماق با اعلام این مطلب گفت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم، تنظیم کمباین ها و صدور کارت معاینه فنی و نظارت دقیق توسط کارشناسان جهاد کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد و هر کمباینی که کارت معاینه فنی نداشته باشد حق ورود به مزرعه را ندارد و با تنظیم به موقع کمباینها از ریزش بیش از حد محصول جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی کامل با شرکت غله استان و اداره تعاون روستایی جهت خرید گندم صورت گرفته است ادامه داد: هدف اصلی اداره تعاون روستایی حمایت از گندمکاران خرد و جزء می باشد و کشاورزان عمده باید گندم های خود را به سیلو تحویل نمایند.

مهندس ایرانی فام ادامه داد: شهرستان چاراویماق از لحاظ ارتقاء درجه و ضریب مکانیزاسیون نیز با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده و توانسته است همانند سالهای قبل از لحاظ جذب تسهیلات مکانیزاسیون رتبه اول را با جذب 73 میلیارد ریال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کسب نماید.

وی افزود: امسال نیز اعتبار لازم جهت خرید ادوات کشاورزی ازجمله خاکورزها با هماهنگی صورت گرفته با بانک کشاورزی بصورت خط اعتباری مکانیزاسیون فراهم گردیده است .

مهندس ایرانی فام ادامه داد: با توجه به کاهش منابع آبی و بحران کم آبی در استان و تنش خشکی بخصوص در اراضی دیم، روی آوردن به کشاورزی حفاظتی و استفاده از ادوات خاکورز حفاظتی باعث حفظ رطوبت و مواد آلی خاک و جلوگیری از فرسایش بادی و آبی می گردد و استفاده از این دستگاهها باعث افزایش حداقل 30 درصدی تولید خواهد شد .

و ی با بیان اینکه با عنایت به انجام عملیات به زراعی در شهرستان چاراویماق تنش خشکی تاثیر اندکی در تولید محصول استراتژیک گندم داشته است افزود: با توجه به امکانات کم و ظرفیت کم انبارهای شهرستان چاراویماق جهت ذخیره گندم خریداری شده، لازم است با هماهنگی شرکت غله استان آهنگ حمل گندم خریداری شده افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار