مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ايجاد خط دوم کشتار کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور شهرستان اشکذر، گفت: این طرح در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد .
کد خبر: ۵۴۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 20 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «علیرضا طاقه‌باف» با اشاره به این که کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور شهرستان اشکذر با مساحت 30 هزار مترمربع و زیر بنایی بیش از 10 هزار مترمربع ايجاد شده است، اظهار کرد: این کشتار گاه با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال شرایط اشتغال 150 نفر را به صورت مستقیم و 800 نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است .

وی ادامه داد:این کشتارگاه سالیانه ظرفیتی بیش از 25 هزار تن تولید گوشت مرغ و سایر طیور از جمله بوقلمون، بلدرچین و کبک را دارد .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان در مورد ضایعات این کشتارگاه نيز افزود: کلیه ضایعات و خون حاصل از کشتار بعد از پخت و فرآوری به مصرف دام و طیور می‌رسد و پسآب آن هم با سیستمی مجهز تصفیه می‌شود.

طاقه‌باف با اشاره به مزیت این کشتارگاه نسبت به دیگر کشتارگاه‌های طیور، تصریح کرد: ايجاد خط دوم کشتار در اين کشتارگاه، نویدبخش صادرات گوشت مرغ و سایر طیور با رعایت استاندارد‌های بین المللی مورد نیاز، به خارج از کشور است .

این مسئول تاکید كرد: با توجه به این که در استان بیش از 50 درصد گوشت مرغ تولیدی، مازاد مصرف است و در كشور نیز مازاد تولید گوشت مرغ داریم، ایجاد چنین کشتارگاه‌هایی توسط بخش خصوصی با حمایت وزارت جهادکشاورزی به امر صادرات، ارزآوری، رونق اقتصادی و از همه مهم‌تر اشتغال پایدار منجر می‌شود .

به گزارش ایسنا، طاقه باف در مورد خط دوم کشتار  اين كشتارگاه تصريح كرد: این خط، تمام اتوماتیک است و بدون دخالت دست، اقدام به تخلیه اندرونی و کلیه ضایعات محوطه شکمی مرغ می‌کند لذا گوشت مرغ خط دوم کشتار، بهداشتی‌تر و بار میکروبی کمتری نسبت به خطوط کشتار عادی دارند.

وی در مورد دیگر مزیت‌های این کشتارگاه، گفت: با توجه به اینکه کلیه اندرونی مرغ به صورت کامل از محوطه شکمی مرغ خارج می‌شوند، برای مصرف کننده به دلیل کاهش ضایعات مقرون به صرفه‌تر و برای تولید‌کننده سرعت بالای کشتار یک مزیت مهم به حساب می‌آید .

طاقه باف در پایان خاطرنشان کرد: طرح کشتارگاه صنعتی تمام اتوماتیک مرغ و طیور شهرستان اشکذر در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار