صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان رضوی به افغانستان و ترکمنستان بیش از ۶۳ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۴۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 20 December 2017
به گزارش تابناک : احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: صادرات خوراک دام و طیور از ابتدای امسال ۴ هزار و ۶۷۰ تن به ارزش ۲ میلیون و ۳۳۶ هزار دلار بوده که طی ۲۰۱ مجوز صادره از سوی دامپزشکی استان به مقصد کشور‌های افغانستان، ترکمنستان صادر شده است.

وی افزود: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است جزء با کیفیت‌ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از ۶۰ کارخانه دارای مجوز در اقصی نقاط استان خراسان رضوی می‌باشد.

شریعتی ادامه داد: همه محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌شود ودقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گت: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار