رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ایلام گفت :کاهش تصادفات رانندگی درکشورنیازمندهمکاری و همت جمعی است.
کد خبر: ۵۴۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 20 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ محسن ناصری اظهار داشت: امروزه تصادفات و تخلفات رانندگی به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است که سالانه هزینه‌های بسیار گزافی را به جامعه تحمیل می‌کند.

وی افزود: ترافیک و پیامدهای ناشی از آن زمینه بروز سایر آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها و خشونت را در جامعه فراهم کرده است به گونه‌ای که برخی از درگیری‌ها و نزاع‌های خیابانی ناشی از تاخیر در ترافیک و معمولا در تعاقب یک تصادف روی می‌دهد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تصریح کرد: در عرصه ترافیک و تصادف با چند عامل انسان ،راه ،وسیله نقلیه و قوانین و مقررات سروکار داریم و بسامان کردن هر یک از این عوامل راهکارهای خاص خود را دارد و همیشه ازخطای انسانی بعنوان مهترین عامل تصادفات جاده ای سخن گفته می‌شود.

وی بابیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی صحیح ،یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به حل معضل ترافیک و کاهش پیامدهای منفی آن کمک کند، افزود: دانشجویان از جمله گروه‌های مرجع هستند که نقش هنجاری دارند و باورها، ارزش‌ها، هنجارها و مرام‌ها را به جامعه القا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار است پیشرفتی در کشور حاصل شود باید از مدرسه و دانشگاه شروع کرد ، یعنی مدارس و دانشگاه زیربنای هر حرکت و تحول در جامعه هستند و می‌تواند نقش بسیار مهم و ماندگاری در جامعه ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار