کد خبر: ۵۴۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 20 December 2017

به گزارش خبرنگار مهر، اهالی روستای هل آباد اردبیل در پی آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه سنگ‌شکن و تولید شن و ماسه در مجاورت این روستا نگرانی خود را از تخریب محیط‌زیست با مسئولان استانی مطرح کردند.

واحدهای مختلف شن و ماسه که اغلب تغییر چهره طبیعت و محیط‌زیست را به دنبال دارد همواره محل اعتراض ساکنان روستاها بوده و اینبار اهالی روستای هل آباد نسبت به احداث کارخانه آن هم در مجاورت روستا معترض شدند.

پیگیری خبرگزاری مهر از دو دستگاه اجرایی گویای این موضوع بود که نه تنها این اعتراض پذیرفته نبوده بلکه از سوی مسئولان راه‌اندازی این واحد تولیدی همراه با مجوز قانونی قلمداد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به خبرنگار مهر گفت: در راه‌اندازی یک واحد معدنی از دستگاه‌های اجرایی استعلام اخذ می‌شود و در صورت بلامانع بودن، مجوز فعالیت صادر می‌شود.

به گفته سید حامد عاملی در خصوص معدن هل آباد نیز مجوز قانونی به دلیل بلامانع بودن استعلام‌ها صادر شده و با این وجود اگر اعتراضی از سوی اهالی مطرح شده بررسی خواهد شد.

در عین حال مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل نیز افزود: در این روستا به یک واحد ماسه شویی مجوز دادیم که فعالیت آن قانونی است.

محمد خداپرست به خبرنگار مهر  تصریح کرد: این واحد مجوز قانونی دارد و با این وجود کارشناسان به روستا اعزام می شوند تا در صورتی که اهالی اعتراضی دارند رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار