استاندار مازندران
در بحث دسترسی به دریا در حوزه امنیتی کسی نباید به حریم امنیتی تجاوز کند و در حوزه حریم ایمنی و حفاظتی باید طبق مقررات وارد عمل شد.
کد خبر: ۵۴۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 19 December 2017
به گزارش تابناک مازندران، محمد اسلامی  استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به  توسعه و رونق اقتصادی در سطح شهرها اظهار داشت: گره گشایی و کارگشایی به عنوان دو اصل مهم در جلسات و کارگروه های سطح شهرستان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
بر اساس این گزارش، استاندار مازندران افزود: عدم پرداخت به موقع دریافتی بانک ها را به عنوان یک معضل اقتصادی در سطح استان و شهرها بیان کرد و همچنین افزود: در طی چند سال اخیر تقریبا کسانی که از بانک ها تسهیلات گرفتند در باز پرداخت به بانک ها کم کاری کردند که باید در این حوزه نیز برای ارتقای رشد اقتصادی در سطح استان برخورد شود.
 
وی با اشاره به بحث حریم رودخانه و دریا در سطح شهرستان نکا تصریح کرد: در بحث دسترسی به دریا در حوزه امنیتی کسی نباید به حریم امنیتی تجاوز کند و در حوزه حریم ایمنی و حفاظتی باید طبق مقررات وارد عمل شد.
 
به گفته اسلامی از جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور ۲۶ درصد به حوزه جمعیت روستایی اختصاص دارد این درحالی است که استان مازندران و شهرستان نکا به مراتب ۴۲ درصد و ۵۰ درصد جمعیت روستایی حوزه استانی و شهری را به خود اختصاص می دهند از این رو می توان از این مزیت بسیار مناسب برای توسعه و آبادانی روستاها استفاده کرد.
 
نماینده عالی دولت در استان مازندران اضافه کرد: بحث عمران، آبادانی و بهبودی روستاها از جمله اولویت های مورد توجه دولت تدبیر و امید می باشد که در این وهله از زمان به دنبال اجرایی شدن این سیاست خواهیم بود.
 
وی تثبیت جمعیت روستایی و همچنین وضعیت توسعه و آبادانی روستاها را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: با استفاده از منابع و تسهیلات روستایی می توان توسعه روستایی را با شتاب همراه ساخت چرا که در این امور محوریت با شهرستان ها بوده که می تواند به خوبی از عهده این کار برآیند.
 
استاندار مازندران از مشاغل خدماتی، بوم گردی، طبیعیت گردی، خدمات اینترنتی و اقامتی به عنوان فرصت های شغلی در روستاها نام برد که با توجه به امکانات بسیار خوب دراین بخش می توان از آن بکارگیری کرد.
 
اسلامی در ادامه با اشاره به ارزش افزوده در روستاها متذکر شد: متاسفانه استان مازندران با توجه به اینکه از سهم خوبی در حوزه ارزش افزوده روستایی برخوردار بود اما به خوبی نتوانست از این سهم در روستاها استفاده کند لذا در این خصوص می توان برای کاهش فقر و توسعه روستایی به دنبال تحول در امور روستاها از ارزش افزوده در سطح شهرستان به خوبی بکارگیری کرد.
 
وی پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان مازندران را به عنوان فرصت شغلی بسیار مناسب برای استان تداعی کرد که می تواند با استفاده از ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی  بخش اعظمی از معضل بیکاری جوانان را کاهش دهد.
 
استاندار مازندران خطاب به بهزیستی و کمیته امداد گفت: کمیته امداد و بهزیستی برای توانمند سازی قشر ضعیف جامعه با استفاده از تسهیلات می توانند بخش اعظمی از مشکلات را از میان بردارند.
 
وی در خصوص بیمه تامین اجتماعی کشاورزان افزود: وقتی جامعه روستایی از بیمه تامین اجتماعی کشاورزی برخوردار شوند قطعا فرصت بسیار خوبی برایشان رقم زده می شود چرا که این امر به بهبود کیفیت زندگی روستائیان کمک شایانی می کند که در این خصوص کارگزارن دولت باید به این قشر کمک کنند.
 
اسلامی با تاکید بر بهره وری در امور کشاورزی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی با ترویج، آموزش و تشویق کشاورزان باید بهره وری در تولید رخ دهد و به دنبال  افزایش بهره وری و تولید محصولات کشاورزی ایجاد پایانه کشاورزی از جمله ملزوماتی در سطح شهرستان است که باید مصوب و عملیاتی شود.
 
استاندار مازندران گفت: برای توسعه صنایع تبدیلی و دامپروری باید از ظرفیت ها و فرصت های موجود در سطح شهرستان به خوبی استفاده کرد تا با خروجی بسیار خوب پیشرفت و آبادانی را در سطح استان و شهرستان شاهد باشیم.
 
نماینده عالی دولت در مازندران از بیکاری به عنوان مهمترین دغدغه این استان یاد کرد و همچنین بیان کرد: شهرستان نکا با وجود پتانسیل ها ظرفیت های موجود در حوزه صنعتی و گردشگری می تواند جهت رفع بیکاری و فقر به عنوان شهرستان نمونه و الگو معرفی شود در واقع این امر زمانی محقق می شود که از قابلیت ها و ظرفیت های موجود به خوبی استفاده شود.
 
وی از برند سازی محصولات نکا به عنوان کمک کار کارآفرینی برای مردم این منطقه نام برد و افزود: کلوچه و حلوای سنتی و محلی این شهرستان فرصت بسیار مناسبی برای برند سازی می باشد که می توان با ایجاد ایستگاه گردشگر به خوبی پاسخگوی نیاز جوانان بیکار این شهرستان شود.
 
اسلامی طرح جمع آوری فاضلاب شهری بهشهر، نکا و گلوگاه را از جمله طرح های مصوب در حوزه رفع آلودگی آب ها و پساب ها  برشمرد که در سال آینده با ارائه طرح اجرایی می شود همچنین در بخش شیرآبه ها و مشکلاتی که برای رودخانه ها به وجود می آورند شهرداری ها باید در جهت رفع این مشکل تلاش کنند.
 
استاندار مازندران با تاکید بر پروژه سد گلورد و احیای فرصت های شغلی در سطح استان خاطرنشان کرد: پروژه شبکه آبرسانی سد گلورد پروژه ای با مزیت بسیار خوب بوده که استان را زنده می کند چرا که با وجود مزیت رونق اقتصادی اشتتغال بسیار خوبی را برای این حوزه به ارمغان می آورد.
 
ساماندهی واردات برنج، واردات موز، ساماندهی و خرید تضمینی مرکبات، رسیدگی به فضای آموزشی و درمانی و همچنین تسریع در بهسازی راه روستایی از جمله دیگر تاکیداتی بود که استاندار مازندران به آن اشاره و خواستار رسیدگی به آن شد.
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
نه بابا!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
الان در سرخرود اداره راه به راحتی چند هکتار را گرفته به کارکنانش اختصاص داده است قبلا هم لب ساحل را به کارکنانش اختصاس داده است و هیچکس رو هم تحویل نمی گیرد
خدا پدر شما رو بیامرزد معلوم نیست مملکت کی به کیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
ادرس سرخرود چاکسر کنار مسکن مهر در دولت روحانی هم اتفاق افتاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار