دادستان ایلام در بازدید از زندان مرکزی :
دادستان ایلام گفت: دیدار چهره به چهره مراجع قضایی با زندانیان می تواند بار روحی و روانی آنها را به شدت کاهش دهد و در تثبیت نظم و انضباط در زندان تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۵۴۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 18 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ در این بازدید حشمت الله شریفی دادستان ایلام، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندانهای استان، علی رحمی، فرجی، ایمانی مقدم و خانم بشیری از دادیاران اجرای اجکام دادسرا و دادگاه انقلاب ایلام و مسئولین زندان مرکزی با زندانیان دیداری چهره به چهره داشتند و مشکلات قضایی زندانیان بررسی گردید .
 
دادستان ایلام ضمن آرزوی موفقیت و بهروزی برای عبدالمجید کشوری در سِمت جدید خود و اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری و تعامل، ضمن استماع اظهارات زندانیان و درد دلهای آنها، در خصوص حل مشکلات پرونده های قضایی زندانیان قولهای مساعدی داد و یکی از اولویت های کاری مراجع قضایی را کمک به زندانیان و خانواده های آنها معرفی کرد.
 
دادستان ایلام در این بازدید در خصوص راه اندازی سامانه الکترونیکی ثنا (پیگیری وضعیت پرونده قضایی زندانیان ) برای زندان مرکزی به صورت رایگان قول مساعد داد، این سامانه امکـان پیگیـری دادخـواست، شکـواییه، لایحـه و یا اظهـارنامه بصـورت غیرحضـوری و الکترونیکی را در بستری امن فراهم می نماید.
 
شریفی خطاب به زندانیان خاطر نشان کرد: همت و تلاش مراجع قضایی و مسئولین زندانهای استان در راستای حل مشکلات شما و خانواده هایتان است و در مدت حبس و تحمل کیفر می بایست تابع قوانین باشید و از ناهنجاری ها پرهیز نمائید.
 
ایشان افزود: زندان را فرصتی مغتنم برای بازسازی و خودسازی بشمارید و با تأمل در گذشته و اصلاح ناهنجاری ها برای آینده ای بهتر ، راه درست و سالم را انتخاب نمائید.
 
دادستان ایلام گفت : سعی شده است بازدیدها و حضور مراجع قضایی در بین زندانیان و رسیدگی به پرونده های آنها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و با بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه از بروز آسیب های اجتماعی برای خانواده وی جلوگیری شود.
 
شریفی تصریح کرد: دیدار چهره به چهره مراجع قضایی با زندانیان می تواند بار روحی و روانی آنها را به شدت  کاهش دهد و در تثبیت نظم و انضباط در زندان تاثیرگذار باشد.
 
وی افزود: می بایست شرایطی فراهم آید که روزنه های امید زندانیان به رهایی از حبس و حل مشکلاتشان توسط مسئولین ، روشن بماند و مددکاران زندان با شرکت در نشست های قضایی به صورت جدی تری پیگیر مشکلات زندانیان باشند.
 
دادستان ایلام بهره مندی زندانیان  از کلاس های برگزار شده و مهارت آموزی ها در زندان را زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر فعالیت های اصلاحی و تربیتی دانست و بر رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی تأکید کرد.
 
مدیرکل زندانهای استان ایلام نیز ضمن تقدیر از تعامل مطلوب مراجع قضایی و حضور مستمر آنها در سطح زندانها، بیان داشت: حل مشکلات زندانیان یکی از فاکتورهای اساسی در کاهش جمعیت کیفری است .
 
وی خواستار همکاری و همدلی روز افزون مراجع قضایی و مسئولین استانی در راستای تحقق اهداف بازپرورانه شد و افزود : جلسات ، نشست ها و بازدیدهایی که با مراجع قضایی برگزار می شود با هدف بررسی وضعیت زندانیان، ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده، ساماندهی و تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و پیشبرد اهداف سازمانی دنبال می گردد.
 
کشوری عنوان کرد: در بازدیدها و دیدار چهره به چهره مراجع قضایی با زندانیان ، قضات بیشتر از قبل وضعیت زندانی و آثار تحمل کیفر را مشاهده می نمایند و این مهم به نوبه خود بار روانی زندانیان را کم کرده و زندانیان را وادار به رعایت چهارچوب قوانین زندانبانی می کند.
 
وی افزود: در چرخه اقدامات تأمینی و تربیتی نقش مراجع قضایی و بازدیدهای مستمر آنها به طرز چشمگیری مشهود است و انتظار می رود با ادامه این روند رو به رشد شاهد نتایج مثبتی باشیم./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار