پای داماد ناصر حجازی در میان است؟!
تیم فوتبال سیاه جامگان ابومسلم بالاخره با مهاجری به لیگ برتر کشور صعود کرد و مسوولان این تیم تصمیم گرفتند پس از کش و قوس های فراوان به تیم‌داری ادامه بدهند و خود را برای حضور در لیگ برتر آماده کنند که خبر جدایی ناگهانی سرمربی این تیم همه را شوکه کرد!؟
کد خبر: ۵۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 28 June 2015
مالک این باشگاه در اولین اقدام سعید رمضانی، مربی تیمش را به عنوان مدیر ورزشی سیاه جامگان منصوب کرد و حرف و حدیث های بسیاری را با خود به همراه داشت؛ چراکه پیش بینی می شد در شرایطی که کمک مهاجری به عنوان مدیر انتخاب شده، دیگر شاهد ادامه همکاری سرمربی خوش آتیه مشکی پوشان با این تیم نباشیم.
بگذارید کمی به عقب تر بازگردیم به زمانی که مهاجری به مشهد آمد وخیلی ها وی را به عنوان کمک مربی فیروز کریمی می شناختند و شاید باورشان نمی شد بتواند به این موفقیتی برسد. مربی که آمد و با برنامه سیاه جامگان را از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول آورد و حتی برنامه های خوبی برای صعود به لیگ برتر داشت.
مهاجری توانست در اولین سال حضور سیاه جامگان در لیگ دسته اول نتایج قابل قبولی کسب کند و تنها با بدشانسی و یک امتیاز کمتر نسبت به پدیده از صعود مستقیم به لیگ برتر بازماند و در مرحله پلی آف نیز مقابل پیکان باتجربه مغلوب شد ولی تا همین جا هم باعث شد عملکرد مهاجری و شاگردانش مورد تحسین قرار بگیرد.
تیم مشهدی فصل بعد هم خود را برای مقتدرانه در لیگ دسته اول آماده می کرد و با هر زحمتی بود مهاجری را راضی به ادامه همکاری کرد، هرچند دست مهاجری این بار بسته بود و خیلی از بازیکنان باکیفیتش از سیاه جامگان جدا شدند و آقای سرمربی مجبور شد با دست خالی چند بازیکنی را به مشهد بیاورد و با آن ها و بازیکنان جوانش کار را شروع کند.
شاید خیلی ها براین باور بودند با این وضعیت امیدی به صعود مشکی پوشان نباشد اما مهاجری خیلی محکم ایستاد و به همه ثابت کرد می تواند به این مهم برسد و خب به هرحال در شرایطی که اکبر میثاقیان نتوانست با مس کرمان صعود کند، مهاجری باوجود مشکلات مالی در تیمش توانست به طور مستقیم به لیگ برتر بیاید و نشان دهد خواستن توانستن است.
زمانی که این صعود صورت گرفت همه انتظار داشتند تا خود مهاجری تیمش را برای حضور در لیگ برتر آماده کند و نباید این را نادیده گرفت که حق خود این مربی بود تا از کاشته هایش بهره ببرد.
اما خبری که هفته گذشته اعلام شد خیلی ها را شوکه کرد ؛ انگار سرنوشت او هم مانند اکبر میٍثاقیان در پدیده فقط تا صعود تیم رقم خورده بود! و میوه شیرین تیم صعود کرده به کام دیگران باید بنشیند ... خبر جدایی محمدرضا مهاجری از تیم فوتبال سیاه جامگان برای همه  عجیب بود! جدایی تلخی که خیلی ها را غمگین کرد و خیلی ها را از دست مدیران تیم مشهدی خشمگین!
از سوی مدیران سیاه جامگان اعلام شده که این جدایی توافقی بوده است و به نفع هر 2طرف بوده است اما آیا واقعیت ماجرا همین است!؟
مهاجری زمانی که در تیم فوتبال سیاه جامگان فعالیت می کرد تصمیم گرفت تا کمکی را از تهران با خود به مشهد بیاورد که تا از تجربیات وی استفاده کند. این کمک مربی کسی جز سعید رمضانی بازیکن سال های نه چندان دور فوتبال کشور نبود که داماد مرحوم ناصر حجازی هم می باشد.
شاید محمدرضا مهاجری هیچ وقت نمی کرد کمکش روزی بشود مانعی برای ادامه همکاری اش با تیمی که سال ها برایش زحمت کشیده و با خون دل از لیگ دسته دوم به لیگ برتر آورده است.
اواسط مسابقات فصل گذشته لیگ دسته اول فوتبال کشور بود که اختلافاتی بین مهاجری و رمضانی به وجود آمد و حتی شنیده می شد این اختلافات به مدیریت باشگاه هم کشیده شد و حتی صحبت هایی مبنی بر جدایی مهاجری به گوش می رسید که خب مالک باشگاه هرطور که بود مانع این کار شد.
اما رمضانی در آن مقطع به یکبار ناپدید شد و مهاجری و شاگردانش را تنها گذاشت و رفت ولی اواخر فصل که دید مشکی پوشان مشهدی شانس صعود دارند دوباره سروکله اش پیدا شد و خب به اصطلاح در صعود این تیم به لیگ برتر شریک بود و در نهیات هم با برگزاری جلسات پشت پرده به عنوان مدیر تیم انتخاب شد.
همین انتصاب کافی بود تا احتمال ماندن مهاجری پایین بیاید و حتی جالب بود رمضانی در مصاحبه ای اعلام کرده بود دوست داشتیم مهاجری بماند اما خب این شرایط به نفع 2طرف بود.
یکی از دلایل دیگری که برای این جدایی به چشم می خورد این است که مدیران تیم مشهدی به نوعی مهاجری را بازی دادند و در صورتی که این مربی پیشنهادهای بسیار خوبی هم از لیگ دسته اول داشت، طوری رفتار کردند که به مربی دیگری فکر نمی کنند و همین باعث شد تا این مربی خوش آتیه به پیشنهاداتش پاسخ منفی بدهد؛ غافل از اینکه بداند در پشت پرده اتفاقات دیگری می افتد.
شنیده می شود مدیران سیاه جامگان به مهاجری گفته اند فعلا پول نداریم و شاید حالا حالاها هم پول نرسد و اگر حاضری با همین شرایط ادامه بده!
خب طبیعی است که هرکسی دیگری هم باشد چنین شرایطی را نمی پذیرد اما خب شائبه اصلی اینجاست که اگر پول ندارند چرا رسول خطیبی را به مشهد آوردند؛ خطیبی که فصل پیش تراکتورسازی متمول را بعد از بازی پدیده در مشهد بی پول اعلام کرد چطور می تواند با تیمی بدون پشتوانه مالی مانند سیاه جامگان کار کند و مطمئن باشید اگر واقعا خطیبی از این قضایا خبر نداشته باشد سرانجام باید شاهد خداحافظی زود هنگام این سرمربی از جمع مشهدی ها باشیم؛ چراکه هنوز طعم بی پولی را نچشیده است.
بالاخره با تمام این تفاسیر مهاجری جوان اما باتجربه از جمع مشهدی ها جدا شد و ما را یاد شرایط اکبر میثاقیان در سال گذشته انداخت که پدیده را به لیگ برتر آورد و در نهایت دستیارش جایش را گرفت و فرق مهاجری با میثاقیان این است که دستیارش نه سرمربی نشد و حتی فراتر هم رفت و مدیر تیم شد!
قطعا شرایط برای مشکی پوشان مشهدی در لیگ برتر به گونه ای رقم خواهد خورد که جای خالی مهاجری در این تیم احساس می شود و ای کاش پشیمانی به بار نیاورد!

مصطفی فاطمیان

پشت پرده جدایی مهاجری از باشگاه سیاه‌جامگان چه بود؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار