مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی گفت: طرح اکرام ایتام به منظور جلب حامیان ایتام از ۱۵ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان در این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۵۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 27 June 2015
حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، کمیته امداد را بزرگ ترین سازمان مددکاری عنوان کرد و ابراز داشت: نزدیک به 130 هزار خانواده نیازمند استان با جمعیتی بالغ بر 305 هزار نفر تحت حمایت این کمیته هستند.

وی افزود: تعداد 6 هزار فرزند نیازمند یتیم تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی قرار دارند.

دشتی ادامه داد: تعداد پنج هزار نیازمند فاقد مسکن و نزدیک به 25 هزار دانشجو و دانش آموز تحت حمایت این کمیته هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی همچنین عنوان کرد: حدود سه هزار نوعروس نیازمند در انتظار مساعدت در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی در ادامه از اجرای طرح اکرام در این استان خبر داد و گفت: طرح اکرام ایتام به منظور جلب حامیان ایتام از 15 تا 21 ماه مبارک رمضان در استان اجرا می شود.

دشتی افزود: همزمان با هفته اکرام ایتام علاوه بر مراکز ثابت این نهاد در بازارچه ها و مصلاهای استان پایگاه های ثبت نام از حامیان دایر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 6 هزار یتیم استان تحت پوشش حمایتی 30 هزار حامی هستند، تصریح کرد: به طور میانگین هر فرزند یتیم استان از پنج حامی برخوردار است و حامیان نیکوکار ماهانه 500 هزار ریال به ایتام مساعدت می کنند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته پدران معنوی ایتام 165 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی داشته اند.

دشتی خاطرنشان کرد: حامیان نیکوکار استان، 2 هزار فرزند یتیم را در قالب طرح طاها تحت پوشش بیمه آتیه قرار داده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با اجرای طرح طاها درصدد سوق دادن حمایت های مالی نیکوکاران به سمت تامین نیاز آتی فرزندان یتیم و رفع دغدغه های آینده از جمله اشتغال و ازدواج آنان هستیم.

دشتی از حامیان استان خواست با باز کردن حساب آتیه فرزندان یتیم در یکی از شرکت های بیمه ای، این فرزندان را از بیمه عمر و سرمایه گذاری بهره مند کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :