سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد استارت آپ گردشگری جنوب کشور و اولین استارت آپ ملی گردشگری کویر نوردی در شهر جهانی یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 29 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا نصیری از برگزاری بزرگ‌ترین استارت آپ گردشگری جنوب کشور و اولین استارت آپ ملی گردشگری کویر نوردی در استان خبر داد و گفت: نخستین استارت آپ ملی گردشگری کویر نوردی چهاردهم تا شانزدهم آذرماه ۹۶ باهدف تقویت روحیه ایده پردازی، ترویج گفتمان کارآفرینی و جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری با تکیه‌بر توانمندی‌های بالقوه استان در باغ جهانی دولت‌آباد یزد برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رویداد با حضور دانشجویان و فعالین گردشگری استان با توجه به نیازسنجی جامعه استانی و لزوم حرکت به سمت گفتمان کارآفرینی در استان و با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوۀ یزد برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد حضور جوانان و دانشجویان استان را در این استارتاپ بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ایجاد انگیزه میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی یکی از دغدغه‌های نظام کنونی علم و فناوری کشور است لذا در این رویداد دانشجویان ایده پرداز، حضوری فعال خواهند داشت.

نصیری خاطرنشان کرد: استارت‌آپ با همایش و سمینار متفاوت است؛ چنانچه استارت آپ یک اتفاق کاربردی، واقعی و اثرگذار است، تبدیل دانش به توانایی و سپس تولید ثروت یک موضوع کاملاً ایرانی و اسلامی است که مصداق آموزشی و کارگاهی آن را برگزاری همین استارت آپ گردشگری در استان است.

این مقام مسئول هدف از برگزاری این رویداد بزرگ را فراهم شدن یک سری از ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید در حوزه گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: استارت آپ با همکاری دانشگاه پیام نور، اداره کل کار و رفاه اجتماعی و کانون کارآفرینی استان برگزار می‌شود و به یاری خداوند شاهد حضور گسترده دانشجویان، محققین و دوستداران بحث گردشگری در این رویداد بزرگ هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث کویر نوردی در شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، ابرکوه و بافق که از اهمیت بالایی برخوردار است و فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان‌های در حال انجام است؛ همچنین اداره میراث فرهنگی استان یزد توجه ویژه‌ای به بخش کویر نوردی در این مناطق را دارد که در کنار ایجاد ورزش‌های سالم و مفرح این استارت آپ برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار