کد خبر: ۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶ 25 June 2015
رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با بیان اینکه جشنواره اختراعات "رویش" بهمن‌ماه در البرز برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره از ۷ تا ۹ بهمن‌ماه در البرز برگزار می‌شود که استان تهران نیز به عنوان استان مشارکت کننده در کنار البرز قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جعفر جهان‌پناه در نشست و ضیافت افطاری نخبگان و استعدادهای برتر با مسئولان استان البرز که شامگاه چهارشنبه در تالار دژ برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های امسال و سال گذشته، اظهار داشت: طرح شهاب به عنوان طرحی برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در مقطع دبستان از پایه چهارم ابتدایی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 861 دانش‌آموز با توجه به آموزش به معلمان شناسایی شده‌اند، افزود: دوره‌های ویژه‌ای برای شکوفایی استعداد این دانش‌آموزان برگزار می‌شود که این طرح در سال گذشته در ناحیه یک آموزش و پرورش البرز اجرا شد و امسال ناحیه 2 نیز به آن افزوده می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل صنعتی و کشاورزی استان البرز، 2 کارگروه صنعت و کشاورزی در استان تشکیل شده است که امید است از این طریق ارتباط مناسب میان مراکز صنعتی با دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم، دانشگاه فناوری است، گفت: اگر دانشگاه‌ها در راستای تولید علم و دانش پیش روند راهی جز ارتباط تنگاتنگ با صنعت وجود ندارد و باید مقالات به تولید علم و فناوری بیانجامد.

جهان‌پناه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید پشتوانه صنایع قرار گیرند و صنایع بومی شوند، اظهار داشت: با این روند می‌توان اقتصاد مقاومتی را به شکل مطلوبی اجرا کرد.

وی با اشاره به "طرح دوستی" خاطرنشان کرد: این طرح به دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان رشته ریاضی، در 2 نوبت مرداد و شهریور، دوره‌های خاص دروس ریاضی ارائه می‌شود تا به سمت استعدادهای برتر سوق یابند.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز با تاکید بر شناسایی سرآمدان استان و نیز ایجاد بانک اطلاعاتی از افراد در رشته‌های مختلف، گفت: افراد صاحب‌نظر در این حوزه‌ها، شناسایی شده و در بانک اطلاعاتی به ثبت می‌رسند که این بانک در اختیار مراکز صنعتی و دولتی استان برای استفاده از ظرفیت نخبگان قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره اختراعات رویش، افزود: این جشنواره از 7 تا 9 بهمن‌ماه در استان البرز برگزار می‌شود که استان تهران نیز به عنوان استان مشارکت کننده در کنار البرز قرار دارد.

جهان‌پناه تصریح کرد: در این راستا از مخترعان و صاحب‌نظران دعوت می‌شود، در صورتی که فعالیت صنعتی در دست دارند، خود را برای شرکت در این جشنواره در بهمن‌ماه آماده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار