کد خبر: ۵۲۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 26 November 2017
به گزارش «تابناک یزد» کتابخانه دبیرستان ماندگار ایرانشهر پس از 14 سال و همزمان با رونمايي از طرح کتابخوانش، بازگشایی شد .

 «رقیه دوست فاطمی‌ها» مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان یزد در این مراسم با اشاره به نقش مطالعه در رشد فکری دانش‌آموزان، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در سنین پایین در دانش‌آموزان اهمیت بسیار بالایی دارد و آغاز مطالعه در این سنین به بخشی از یک دانش‌آموز تبدیل می‌شود .

  وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌ها آماده است تا در همکاری با دبیرستان ایرانشهر و سایر مدارس در اجرای طرح‌های کتابخوانی مشارکت و همکاری کند و به عنوان یک نهاد مرتبط در برداشتن این گام، نقش داشته باشد .

دوست فاطمی ها با تاکید بر اولویت مدارس در استفاده از کتابخانه‌ها، افزود: مدارس نیز باید کتاب را در اولویت‌هایشان قرار دهند و دانش‌آموزان را بخش کتابداری و کتابخوانی مشارکت دهند .

«اکبر خداداد»  مدیر دبیرستان ایرانشهر نیز با اشاره به رونمايي از طرح كتابخوانش در اين دبيرستان، گفت: اجرای این طرح در دبیرستان، باعث افزایش سرانه مطالعه و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه خواهد شد و دبیرستان ایرانشهر امیدوار است بتواند در این زمینه الگویی برای سایر مدارس باشد .

وی در مورد بازگشایی کتابخانه مدرسه نيز اظهار کرد: نداشتن کتابدار و امکانات مناسب تنها دلیل تعطیل بودن کتابخانه این مدرسه و بسياري از مدارس ديگر است و هیچ حمایتی نیز از نهاد‌هاي فرهنگي صورت نگرفته لذا مدرسه از پتانسیل دانش‌آموزان و مسئولان خود جهت بازگشایی مجدد کتابخانه استفاده مي‌كند.

گفتنی است، این مراسم با حضور مسئولین آموزش و پرورش و سازمان‌های فرهنگی شهر همچون نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری، اداره ارشاد و برخی از اعضای شورای شهر برگزار شد و همچنین برخی از فارغ التحصیلان موفق دبیرستان ایرانشهر هستند مثل دکتر «مهران مرتاض» حضور داشتند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار