کد خبر: ۵۲۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 25 November 2017
معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌ وگو با خانه ملت، در خصوص افزایش حبابی قیمت سکه طلا در بازار گفت:قیمت سکه طلا براساس مولفه های اقتصادی باید تعیین شود، اما تجربه بیانگر این است که اخبار سیاسی داخلی و خارجی و فعالیت های سوداگری نیز قیمت ها را در بازار طلا تحت تاثیر قرار می دهد.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در بازارهای جهانی در مدت اخیر، تقاضای طلا نسبت به عرضه این فلز گران بها بیشتر شده که بطور طبیعی در رشد قیمت طلا  سکه در داخل کشور نیز تاثیرگذار است.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:با توجه به اینکه خرید طلا با دلار انجام می شود و قیمت دلار نیز در بازار با رشد روبرو شده بنابراین بدیهی است این موضوع در افزایش قیمت طلا در بازار داخلی نیز تاثیرگذار است.

رونق بازار سکه طلا ناشی از اخذمالیات برارزش افزوده از معاملات  طلا

آقاپور علیشاهی در ادامه گفت ‌و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:بخشی از صاحبان نقدینگی در جامعه، بصورت سنتی علاقه دارند که نقدینگی خود را تبدیل به طلا کنند و باتوجه به موضوع اخذ مالیات برارزش افزوده در خرید و فروش طلای زینتی، خرید سکه طلا در اولویت قرار می گیرد.

وی ادامه داد:مجموع عوامل مذکور در رشد قیمت طلا و سکه تاثیرگذار بوده و فعالیت های سوداگری نیز همراه با این موضوع شده و به ایجاد حباب در بازار سکه منجر شده است.

تاکید بر ممانعت از رونق فعالیت های سوداگرانه در بازار طلا

آقاپور علیشاهی افزود:حجم نقدینگی در کشور بالا بوده و تدابیر موثری برای جذب این نقدینگی در بخش مولد اقتصاد اتخاذ نشده است که بطور طبیعی باعث می شود بخشی از نقدینگی تحت تاثیر بازار سوداگری قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت تیم اقتصادی دولت بصورت هماهنگ با بخش خصوصی کشور، باید با اتخاذ تدابیر موثر اقتصادی، مانع از رونق فعالیت های سوداگرانه در کشور شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار