مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به طرح توسعه ای بندرگاه کیش اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت بندرگاه کیش 12 هزار تن است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این ظرفیت به 35 هزار تن برسد.
کد خبر: ۵۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 25 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش اظهار داشت: جزیره کیش به لحاظ دارا بودن موقعیت های طبیعی مناسب بهترین مکان کشور برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری دریایی محسوب می شود.

رسول کشت پور، تاکید کرد: ورزش ها وتفریحات دریایی مهمترین بخش گردشگری کیش را تشکیل می دهند که هر ساله شاهد افزایش میزان سرمایه گذاری در این بخش ها هستیم.

کشت پور با اشاره به اینکه کلوپ های دریایی بخش کوچکی از گردشگری دریایی کیش را به خود اختصاص داده اند گفت: تعداد این کلوپ ها هر ساله با در خواست سرمایه گذاران بخش خصوصی افزایش می یابد.

وی در ادامه افزود: سازمان منطقه آزاد کیش با داشتن سهام در شرکت کشتیرانی کیش با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی کشور درصدد است تا با تقویت آن به انجام سرمایه گذاری مشترک حداکثر بهره گیری را از وجود این مشارکت برای حمل و نقل دریایی با هدف توسعه گردشگری انجام دهد.

مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به طرح توسعه ای بندرگاه کیش اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت بندرگاه کیش 12 هزار تن است که بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قرار است این ظرفیت به 35 هزار تن برسد.


رئیس هیات مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش تاکید کرد: همچنین اسکله مسافری- تجاری در این بندرگاه توسعه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: هم اکنون یکی از بزرگترین اسکله های تفریحی کشور به طول 450 متر و عرض 10 متر در جزیره کیش وجود دارد که می توان از آن به عنوان یکی از زیرساخت های مهم گردشگری دریایی نام برد.

وی یادآور شد: هم اکنون خطوط هوایی، دریایی و زمینی کشور در راستای توسعه گردشگری کیش و ورود گردشگران به این جزیره نقش ایفا می کنند.

کشت پور در ادامه در خصوص وضعیت فعلی ورود گردشگران به جزیره کیش گفت: با توجه به اینکه خرداد و تیرماه فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان است بنابراین هر ساله در این ماه ها میزان ورود گردشگران به جزیره کاهش می یابد اما دچار رکود نمی شود.

وی یادآور شد: به منظور جذب بیشتر گردشگران در ایام تابستان به جزیره کیش هر ساله از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات موثری صورت می گیرد.

مشاور عالی رئیس سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: برگزاری جشنواره های مختلف و متنوع تابستانی یکی از مهمترین برنامه هایی است که با برگزاری آن سعی می شود گردشگران بیشتری برای سفر به جزیره کیش در تابستان تمایل داشته باشند.

به گفته وی، برگزاری کنسرت های مختلف توسط هنرمندان محبوب ایرانی در جزیره کیش در طول تابستان نیز در جذب هر چه بیشتر گردشگران بسیار تاثیر گذار است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش در ادامه از کاهش نرخ امکان اقامتی جزیره کیش در ایام تابستان خبر داد و گفت: بر اساس توافقات به عمل آمده از سوی مالکان هتلها، واحدهای اقامتی جزیره در تابستان با کاهش نرخ 25 تا 30 درصدی همراه خواهند بود.

این مقام مسئول در جزیره کیش یادآور شد: میزان جذب گردشگران به جزیره کیش در تابستان سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه تابستان سال 92 از رشد 15 درصدی برخوردار بود که امیدواریم امسال نیز بتوانیم با تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش شاهد افزایش میزان ورود گردشگران تابستانی به جزیره زیبای کیش باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار