آشپزی افطار و سحر:
با فرا رسیدن ماه رمضان، باید یاد بگیرید که چگونه یک وعده غذایی کاملا متعادل برای خودتان درست کنید. افطار یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید. افطار متعادل و سالم، انرژی مورد نیاز بدن را بدون اضافه کردن کالری های غیر ضروری را فراهم می کند، بر خلاف یک افطار حجیم که اغلب می تواند باعث احساس ناراحتی در معده شود.
کد خبر: ۵۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 25 June 2015
در این مطلب چند راهنمایی برای مطمئن شدن از اینکه افطار شما متعادل و سالم باشد بیان می شود.

مواد غذایی سالم را انتخاب کنید: انتخاب درستی از گروه های مختلف مواد غذایی که شامل غلات، میوه ها و سبزیجات، گوشت و حبوبات و لبنیات داشته باشید. به عنوان مثال، در بیشتر موارد نان سبوس دار، ماکارونی یا برنج را انتخاب کنید، سبزیجات و میوه، گوشت بدون چربی، ماهی و مرغ بدون پوست را زیاد مصرف کنید. به جای شیر و لبنیات پرچرب از گزینه های کم چرب استفاده کنید که منهای کالری اضافی هنوز هم کلسیم مورد نیاز شما را فراهم می کند. از روغن و شیرینی ها نیز خیلی کم استفاده کنید.

موادغذایی را با روش های پخت و پز سالم آماده کنید: سبزیجات را برای چند دقیقه بخار پز کنید تا از طعم ترد آن ها لذت ببرید؛ با این کار میزان ویتامین های سبزیجات را که در صورت پخت و پز طولانی مدت از دست می دهد را حفظ کنید. غذاهای اصلی خود را با انواع سبزیجات طبخ کنید، مصرف چربی و نمک که می تواند برای سلامت قلب و به طور کلی برای سلامت بدنتان مضر است را کاهش دهید. سوپ می تواند مایعاتی را که بدن از دست داده است را فراهم کند. سوپ همچنین یک منبع غنی از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که به افزایش ایمنی بدن کمک خواهد کرد.

حجم غذای خود را کنترل کنید: خوردن وعده غذایی حجیم ممکن است به اضافه وزن منجر شود. همچنین می تواند باعث باد کردن معده و احساس ناراحتی شود. بنابراین به یاد داشته باشید که در مقدار غذایی را که می خورید میانه روی داشته باشید.

وعده غذای خود را متعادل کنید: برای یک وعده‌ی غذایی خوب و متعادل شده، سعی کنید وعده‌ی غذایی خود را را به 3 بخش تقسیم کنید: یک قسمت با کربوهیدرات و دیگر جایگزین های آن، یک قسمت دیگر با گوشت و جایگزین های آنها، و نیمی از بشقاب خود را شامل سالاد و سبزیجات پخته شده کنید. این برنامه نیازهای غذایی بدن شما را بدون اینکه لزوما کالری اضافی دریافت کنید را پوشش می دهد.

وعده غذایی شامل ضروریات باشد: یک قاشق روغن زیتون را به سالاد خود به منظور افزایش سلامت قلب خود اضافه کنید. به جای آب میوه های شیرین و نوشابه، شیر را به عنوان یک نوشیدنی تازه بنوشید، زیرا شیر مقدار زیادی کلسیم را برای حفظ سلامت استخوان ها فراهم می کند. همچنین میوه های خشک می تواند پس از یک روز طولانی روزه داری به عنوان یک منبع فوری انرژی به شما کمک کند.

غذاهای متفاوت بخورید: چسبیدن به یک نوع غذا برای افطار ممکن است بدن شما را از داشتن مواد مغذی به اندازه کافی محروم کند و از عملکرد مناسب آن جلوگیری کند. بنابرین مواد غذای متنوع وگوناگون مصرف کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار