استاندار گيلان خبر داد:
وی با بیان اینکه هم اکنون صنعت فرش در استان تقویت شده، تصریح کرد: با توجه به برنامه های نوغانداری ایران و جهاد کشاورزی و باوری که در صنعت و صنایع دستی مان است، این مهم در استان محقق خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 16 February 2015
'محمدعلی نجفی' عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش دستباف استان، در جمع تولید کنندگان شرکت کننده در این نمایشگاه به تلاش مستمر فرشبافان اشاره کرد و افزود: برای حمایت از این تولید کنندگان باید این مکان را هر چه زودتر برای آنها مهیا کنیم. 

وی با اشاره به افزایش و توسعه فرشبافی در گیلان از سال گذشته تاکنون تصریح کرد: اگرچه با برنامه مد نظرمان در زمینه صنعت فرش فاصله داریم، اما هم اکنون در این زمینه سیمای مثبت و جهت داری داریم. 

نجفی با بیان اینکه صنعت فرش در استان تقویت شده، اظهار کرد: در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان گام های موثری برداشته شده و نگرانی تولیدکنندگان فعال در استان در این زمینه رفع شده است. 

وی با اشاره به کیفیت و جایگاه فرش گیلان، نداشتن برند را از مهمترین مشکلات صنعت فرشبافی در استان عنوان و بیان کرد: باید صنعت فرش را به جایگاه واقعی اش بازگردانیم. 

استاندار گیلان همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت و احیای نوغانداری و تولید پیله ابریشم گفت: با تولید پیله ابریشم، بخش مهمی از ماده اولیه مورد نیاز بافت فرش را می توانیم از تولید داخل تامین کنیم. 

وی با بیان اینکه هم اکنون صنعت فرش در استان تقویت شده، تصریح کرد: با توجه به برنامه های نوغانداری ایران و جهاد کشاورزی و باوری که در صنعت و صنایع دستی مان است، این مهم در استان محقق خواهد شد. 



**تولید فرش در گیلان از 12 هزارمتر مربع به بالغ بر 45 هزار مترمربع رسیده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز با بیان اینکه شاهد تحول چشمگیری در زمینه صنعت فرشبافی در استان بوده ایم، گفت: براساس آمار بخش های مختلف این سازمان، تولید سالیانه فرش دستباف استان از 12 هزار متر مربع طی دو سه سال گذشته، به 45 هزار متر مربع رسیده است. 

'علی منتظری' تعداد فرشبافان استان را 13 هزار و 500 نفر عنوان و اظهار کرد: 9 هزار و 500 نفر از این تعداد بیمه هستند. 

وی از راه اندازی کارگاه های قالی بافی در شهرهای شفت و ماسال با اشتغال 30 نفر خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا در تمامی شهرستان های استان این کارگاه ها راه اندازی شود. 

وی به تفاهم نامه بین سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با کمیته امداد استان بمنظور پرداخت تسهیلات با کارمزد کم اشاره و اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه، یک هزار و 720 نفر برای دریافت این تسهیلات معرفی شده اند. 

منتظری معرفی تولیدکنندگان فرش برای دریافت تسهیلات مورد نیاز با شرط پشتیبانی از صندوق مهر امام رضا (ع) و معرفی شرکت های تعاونی به بانک کشاورزی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حمایت از تولید کنندگان فرش استان عنوان کرد. 

وی همچنین به نخ ابریشم به عنوان یکی از مواد اولیه برای فرشبافی اشاره و تصریح کرد: از چهار واحد تولید ابریشم، فقط یک واحد در حال حاضر فعال است. 

وی با بیان این که واحدهای ابریشم کشی و تولید نخ ابریشم در گیلان بیش از 300 تن ظرفیت دارند، گفت: اما هم اکنون واحدهای تولیدی فعال در این بخش با ظرفیت 20 تا 30 تن فعالیت می کنند. 

سومین نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی و بومی استان گیلان با 46 غرفه در سالن وارش آتش نشانی رشت گشایش یافته است.

بیش از یک هزار و 500 تابلوفرش دستباف و بیش از 700 تخته فرش دستباف تولید اتحادیه های صنفی تولیدکنندگان، اتحادیه شرکت های تعاونی، کارگاه های متمرکز و نیمه متمرکز استان گیلان حاصل تلاش فرش بافان گیلان، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه تا اول اسفندماه امسال دایر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار