نخستین کنفرانس بین المللی پیشرفت های نوین در مهندسی عمران با حضور برخی مقامات کشوری , استانی وچند شرکت بین المللی در دانشگاه شمال آمل آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 15 November 2017
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مشاور عالی رئیس جمهور در این همایش گفت : متاسفانه ضعف در نظارت ها درمهندسی عمران در ساخت وسازهای کشور کاملا مشهود وعلت اصلی آن نیز ضعف در جدی نگرفتن مقرارت ملی ساختمان است.
اکبر ترکان با طرح این سوال که مهندسی ساختمان باید پاسخ دهد که چرا در حوادثی مانند زلزله کرمانشاه شاهد حوادث تلخ هستیم، افزود: متاسفانه زلزله کرمانشاه از جهات مختلفی به خصوص درحوزه مهندسی عمرانی قابل بررسی است که ضعف در ساخت وساز، استفاده از مصالح نامرغوب ونبود نظارت ها مشهود بوده است.
مشاور عالی رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست که در این استان ، با همکاری نظام مهندسی ساختمان، مقررات ملی ساختمان در ساخت وسازها رعایت ونظارت ها باحضور میدانی ناظر بیشترشود.
ترکان اضافه کرد، که به عنوان یک عضو از جامعه مهندسی عمران کشور، شرمنده ایم که منزل مسکونی در کشور این تعداد کشته دارد زیرا نباید این تعداد کشته داشته باشیم و اجرای مقررات ملی ساختمان برای این امر کافی است.
وی با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان کشور با نواقصی در برخی بخش ها روبرو این ضعف ها کاملا درجامعه مشهود بوده است، ابرازامیدواری کرد، که مهندسان باید بر روی اصول حرفه ای خود بمانند وازاین پس با تکمیل ساختمان و صدور شناسنامه فنی ملکی، برای افرادی که صاحب سرپناه می شوند، اطمینان بیشتری، به آنها هدیه دهیم.
استاندار مازندران نیز در این کنفرانس خواستار جلوگیری از  فعالیت برخی افراد غیرمتخصص وکاربلد با عنوان مهندس در فرآیند ساخت وسازهای عمرانی برای پیشگیری از پیامدهای ناگوار آن درجامعه شد.
محمد اسلامی گفت: باید بپذیریم که خیلی از افراد حتی صلاحیت ورود به مهندسی عمران را ندارند وباید برای کسانی که قصد ورود به این رشته حساس ومهم مهندسی را دارند، بررسی های ضوابط بیشتری اعمال شود.
وی افزود: متاسفانه شناخت کم افراد از فرایند تخصصی مهندسی عمران، باعث بروزناهنجاری هایی درساخت وسازها وپروژه های عمرانی در جامعه می شوند، که نمونه بارز آن حوادث تاسف بار وجان کاه در چند روز گذشته استان کرمانشاه است.
استاندارمازندران تاکید کرد، که مجموعه نظام مهندسی ساختمان وتشکلهای مربوط به این بخش که جامعه مهندسان عمران عضویت دارند، باید عرصه را برای ورود افراد بدون صلاحیت وتخصص لازم که سلامت وامنیت شهروندان را به خاطر منافع شخصی وگروهی برخی افراد به مخاطره می اندازند، تنگ کنند و این مورد را بسیار جدی تر از گذشته پیگیری کنند.
وی، با اشاره به اینکه از فکر و عملکرد برتر در بخش مهندسی عمران در اجرای ساخت وسازهای مسکونی وسایربخش ها حمایت خواهیم کرد، افزود: یافته های علمی نباید در حد دانشگاه و آزمایشگاه نباشد و شرکت های پیمانکاری و مهندسی مشاور و غیره از آن آگاهی داشته باشند.
اسلامی ادامه داد، باید عرصه برای خلاقیت و نوآوری در مهندسی عمران دراستان فراهم شود و حرکت های خلاقانه و پژوهش صورت گیرد.
دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین المللی پیشرفت های نوین در مهندسی عمران هم گفت : برای این کنفرانس 514 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده وپس از داوری ها درنهایت 220مقاله برتر انتخاب ودر این همایش در قالب سخنرانی وپوستر ارائه خواهد شد.
امیرمتقی افزود: درمجموع حدود 1200 نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم برای شرکت در این کنفرانس مقاله ارسال کردند که مقاله هایی از کشورهای آمریکا، کانادا، کره جنوبی، ژاپن،اسپانیا، چین ونیوزلند بوده است.
این همایش روز پنجشنبه نیز در قالب کارگاه های تخصصی پیگیری خواهد شد واز صاحبان 15 مقاله برتر نیز تجلیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار