سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: شهرستان ساری با یک‌هزار و 126 واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی، سالانه 50 هزار تن شیر و 6 هزار و 258 تن گوشت قرمز تولید می کند که به‌عنوان قطب تولید فرآورده های دامی در استان مازندران شناخته می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ 10 November 2017
مازند اصناف، فرزین فرهادی در جمع خبرنگاران گفت: مهرماه سال‌جاری، 372 تن سبوس گندم یارانه‌ای بین دامداران و شرکت‌های تعاونی وابسته به دام در شهرستان ساری توزیع شد.
 
وی افزود: از میزان سبوس گندم یارانه‌ای توزیع شده بین متقاضیان، 65 تن به شرکت تعاونی تولیدکنندگان تخم‌مرغ، 35 تن سهم شرکت تعاونی گوسفند داران، 118 تن سهم کارخانه خوراک دام و 154 تن دیگر به شرکت‌های تعاونی اختصاص یافت.
 
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری اظهار کرد: سامانه یکپارچه نهاده‌های دامی کشور برای تسهیل در روند خرید سبوس گندم یارانه دار، رصد تولید و فروش و توزیع سبوس گندم، سیاست‌گزاری برای تنظیم بازار نهاده‌های دامی، توزیع مناسب نهاده‌های یارانه دار و برنامه‌ریزی برای تعیین نیازهای غذایی دام طراحی شده است.
 
فرهادی خاطرنشان کرد: برای خرید نهاده دامی یارانه دار سبوس گندم توسط شرکت‌های تعاونی شهرستان ساری باید این شرکت‌ها و عاملان خرید با مراجعه به سامانه یکپارچه نهاده‌های دامی کشور به آدرس www.enahadeh.ir مراجعه کنند و با مشاهده میزان دقیق محصول قابل‌فروش هر یک از کارخانه‌هایی که مجاز به خرید از آن‌ها هستند، به میزان سهمیه تعیین شده آن شرکت در زمان مناسب اقدام به ثبت کنند.
 
وی اضافه کرد: پس از ثبت سفارش، خریدار باید فیش واریزی را در یکی از شعب بانک سپه در موعد زمان مشخصی که در فیش قید شده پرداخت کند و با مراجعه به کارخانه آرد، برای دریافت سبوس خریداری شده اقدام کند.
 
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری در پایان با بیان اینکه این شهرستان دارای یک‌هزار و 126 واحد دامداری صنعتی، نیمه‌صنعتی و سنتی به ظرفیت 54 هزار رأس است؛ اذعان کرد: شهرستان ساری سالانه 50 هزار تن شیر و 6 هزار و 258 تن گوشت قرمز تولید می‌کند و به‌عنوان قطب تولید فرآورده‌های دامی در استان مازندران شناخته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار