سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون 2 میلیون و 200 هزار زائر از مرزهای شلمچه، مهران و چذابه و همچنین مرزهای هوایی کشورمان عازم عتبات عالیات شده اند.
کد خبر: ۵۲۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 08 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،شهریار حیدری، از صدور 2 میلیون و 320 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی تاکنون خبر داد و افزود: با بررسی های صورت گرفته تاکنون 750 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرزها به کشورمان ورود پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه از 12 دفتر صدور موقت روادید که در استان های مختلف فعال بود، 11 دفتر جمع آوری شد، گفت: ثبت نام و صدور ویزا در محل پایانه های مرزی به هیچ وجه امکان پذیر نیست و زائران این مورد را باید مورد توجه قرار دهند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، از افزایش 100 درصدی ارائه خدمت به زائران حسینی در سالجاری در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: روزانه یک میلیون و 600 هزار زائر در موکب هایی که برپا شده است، پذیرایی می شوند.

حیدری ادامه داد: پارسال 880 موکب و امسال یک هزار و 670 موکب برای پذیرایی از زائران حسینی در داخل و خارج از کشور برپا شده است که در نوع خود بی نظیر است.

وی گفت: چهار دفتر کنسولی دائم در شهرهای اهواز، کرمانشاه، مشهد و تهران فعال است و به جز دفتر ایلام که تا ساعت 15 امروز نسبت به صدور روادید برای زائران اقدام می کند، دیگر دفاتر هیچ گونه فعالیتی ارائه نمی دهند.

وی افزود: برای تسهیل در تردد زائران، به ناوگان حمل و نقل عمومی عراق کمک های فراوانی شد و اعزام یک هزار دستگاه اتوبوس به عراق موید این مطلب مهم و اساسی است.

این مقام مسئول گفت: استقرار موکب ها و پذیرایی از زائران متناسب با ظرفیت ها در عراق انجام شد و از نظر جا به جایی زائران نیز مشکلی نیست.

حیدری از زائران اربعین حسینی خواست با رعایت نکات بهداشتی، زمان بازگشت خود به کشور را نیز مدیریت کنند تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

وی اضافه کرد که برای تسهیل در جا به جایی برون شهری زائران، 12 هزار دستگاه اتوبوس به کارگیری شد که از این تعداد، 2 هزار و 200 دستگاه اتوبوس در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه مستقر هستند.

وی گفت: در روز گذشته 140 هزار زائر از مرزهای سه گانه و هوایی به کشور بازگشتند و هزار زائر حسینی نیز عازم عتبات عالیات شدند.

وی پیش بینی کرد طی روزهای آینده، روزانه 200 هزار زائر به کشورمان ورود پیدا کنند.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بازگشایی مرز پرویزخان قصرشیرین خبرداد و گفت: برای این مهم منتظر اعلام نظر طرف عراقی هستیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا نیز 326 کیلومتر فاصله دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار