امام جمعه اقلید خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه اشک چشمان ملوانانتان هنوز خشک نشده است و با تأکید بر اینکه ایران عربستان نیست که آن را بدوشید گفت: 40 سال هر کاری توانستید علیه این نظام انجام داده‌اید، اما به فرمایش امام (ره) هیچ غلطی نتوانستید بکنید و اکنون نیز هیچ کاری از دست شما ساخته نیست.
کد خبر: ۵۱۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 03 November 2017

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: سیزدهم آبان ماه، پرده‌برداری از سه واقعه مهم تاریخی در ایران اسلامی است.

وی به 13 آبان ماه 1343 و اعتراض امام (ره) به لایحه کاپیتولاسیون که سند اسارت ملت ایران بود اشاره کرد و بیان داشت: امام راحل از نقشه شوم آمریکا پرده برداشته و افشاگری کردند و پایه‌های این لایحه را لرزاندند و بی‌خاصیتش کردند.

امام جمعه اقلید همچنین به 13 آبان ماه 1357 اشاره کرد و گفت: در این روز رژیم طاغوت دانش آموزان ما را که در حال تظاهرات بودند به گلوله بستند و عده زیادی از آن‌ها را به شهادت رساندند.

طالبی 13 آبان ماه 1358 و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) را سومین واقعه مهم این روز خواند و عنوان کرد: در این روز سند خیانت و جنایت آمریکا علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران روشن شد به طوری که امام (ره) این واقعه بزرگ را انقلاب دوم نامیدند.

خطیب نماز جمعه اقلید با بیان اینکه آمریکا دشمن اصلی ما است و به هر شکلی به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است تأکید کرد: طبق فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری باید این معنا را پذیرا بوده و آن را جدی بگیریم و با توجه به اینکه این سه مقطع از تاریخ در کشور به سرنوشتمان گره خورده است، همواره باید گرامی داشته شوند.

طالبی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران، عربستان نیست که بتوانید آن را بدوشید و یا کره جنوبی، ژاپن، امارات، اردن و... نیست که پایگاه نظامی در آن مستقر کنید.

وی ادامه داد: 40 سال هر کاری توانستید علیه این نظام انجام داده‌اید، اما به فرمایش امام (ره) هیچ غلطی نتوانستید بکنید و اکنون نیز هیچ کاری از دست شما ساخته نیست.

امام جمعه اقلید بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و صبوری خانواده‌هایشان و ایثار رزمندگان و غیرت ملت بی‌باک، زیر پرچم اسلام ناب محمدی (ص) و به امامت و هدایت امام و مقام معظم رهبری به استقلالی دست یافته است که به هر فرد یا گروهی بخواهد نگاه چپ به آن داشته باشد با سرب داغ پاسخ می‌دهد.

خطیب جمعه اقلید خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس گفت: هنوز اشک چشمان ملوانان شما در اسارت نیروی دریایی سپاه ما خشک نشده، پس ارعابتان را برای عربستان و امثال آن بگذارید و ایران را تهدید نکنید.

طالبی به توصیه امام (ره) که فرمودند «هیچ‌گاه سلاح مبارزه با استکبار را بر زمین نگذارید» اشاره کرد و اظهار کرد: ما تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم و تا زمانی که آن را به جایش ننشاندیم و دستش را از منطقه کوتاه نکردیم از پای نمی‌نشینیم.

امام جمعه اقلید با اشاره به لجن پراکنی های آمریکا که به جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهد عنوان داشت: باید دیپلماسی خود در خارج را قوی کرده و به یاوه‌سرایی‌های آن‌ها ازجمله تهمت به ایران مبنی بر نقض حقوق بشر، تروریسم بودن، نادیده گرفتن حقوق اقلیت‌ها و... پاسخ کوبنده داده و برای ملت‌های دنیا موضوع را روشن کنیم و این کار وظیفه وزارت خارجه کشور است.

وی جنگ تحمیلی، ترورها و حمایت از تروریست‌ها، نقض برجام، مانع‌تراشی‌های اقتصادی و تهدید شرکت‌های خرجی برای قرارداد با ایران، زدن هواپیمای مسافربری، اختلاف‌افکنی و حمایت از فتنه و... را به عنوان نمونه‌هایی از خیانت‌های آمریکا علیه ایران اسلامی برشمرد و افزود: در داخل کشور هم باید برای مردم این معنا جا بیفتد (البته جا افتاده است) که آمریکایی‌ها دشمن واقعی ما هستند و نباید خیانت‌ها و جنایت‌های آن‌ها را فراموش کنیم.

طالبی به بر طبل انحلال برجام کوبیدن آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون نیز به دنبال امتیاز گرفتن خودشان و محدود کردن و دور زدن ما هستند.

امام جمعه اقلید تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، سیستم دفاعی کشور به هیچ‌وجه قابل‌مذاکره، معامله و چانه‌زنی نیست.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود اربعین را تفسیر درست و روشنی از عاشورا خواند و گفت: باید هوشیار بوده و بدانیم که عاشورا تمام نشده است و باید عاشورا را عاشورایی پاس داشت تا قیام مهدی (عج) صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار