مدیرکل امور روستایی و شوراهای خراسان رضوی گفت: یک هزار و 654 روستای استان، در قالب طرح کشوری روستاتعاون، از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۵۱۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 02 November 2017
به گزارش تابناک : وحید قربانی روز پنجشنبه در حاشیه چهارمین نشست ستاد طرح ارتقای توانمندی های زنان روستایی خراسان رضوی اظهار کرد: پست بانک بر اساس موافقت نامه ای با وزارت تعاون و در قالب طرح روستاتعاون، تسهیلات 6درصدی به تعاونی های این روستاها اعطا می کند.
وی با اشاره به تاسیس 42 تعاونی روستایی در استان گفت: این تسهیلات در مدت پنج سال تخصیص می یابد. البته ممکن است یک روستا با یک تعاونی و روستای دیگر با چند تعاونی از این تسهیلات برخوردار شوند.
قربانی همچنین در این نشست گفت: بر اساس مصوبات وزارت کشور تا پایان برنامه ششم توسعه در همه روستاهای کشور دهیاری فعال می شود و بزودی مجوز 92 دهیاری جدید نیز برای خراسان رضوی صادر می شود.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز هدف از اجرای طرح ارتقای توانمندی های بانوان روستایی را بالا بردن سطح سواد، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و دیگر آسیبهای اجتماعی دانست.
فرشته سلجوقی گفت: در این راستا باید شمار سازمان های مردم نهاد و فعالیت گروههای اجتماعی در روستاها افزایش پیدا کند و از فعالان اجتماعی که هم اکنون در حوزه های مختلف فعالند در بحث ارتقای توانمندی زنان و یا اشتغال نیز بهره گرفته شود که در این راستا امسال با تشکیل پنج سمن جدید، شمار سمن های روستایی استان به 30 مورد رسیده است.
سه هزار و 310 روستای خراسان رضوی دارای سکنه اند که 2 هزار و 592 روستا جمعیتی بالای 20 خانوار دارند.
بر اساس قانون این نواحی روستا تلقی شده و باید دارای مدیریت محلی شورا و دهیار باشند که اکنون 2 هزار و 349 روستای خراسان رضوی دارای دهیاری اند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار